torsdag 5 januari 2012

147 - Nu har vi börjat

Jag tänker inte göra någon stor grej av årets första inlägg. Det enda som egenkligen är roligt med nyår är själva festen (och den ska jag nog berätta om någon gång snart). Livet fortsätter ju som vanligt sedan. Men nu är det ju en del som förändras, åtminstone för mig. I måndags drog försäsongen igång med en lätt fotbollsträning på konstgräs. Igår fortsatte den med ett inte så lätt fyspass i en liten hall som mer påminde om en danspaviljong. Allt detta, såklart, i Varberg, som jag nu får betrakta som min nya hemstad.

Jag bor fram till den 1 februari i samma lägenhet jag bott i tidigare när jag övernattat i Varberg. När jag kom dit i måndags möttes jag av skit. Jag väljer att inte beskriva det mer - skit duger väl. Så jag har städat en hel del nu de senaste dagarna. Ska ändå bo där nästan en månad så då får man ju se till att man ska kunna trivas. Därefter ska jag flytta till en annan lägenhet, en tvåa, men den har jag inte sett än. Tydligen håller de just nu på att bygga upp köket från grunden och det låter ju inte helt fel. Bara de blir klara i tid. Ser i alla fall fram emot att bosätta mig lite fastare.

Igår var jag i Hbg och tittade på Nyårssaluten med Jocke. Simon och Bastu joinade oss sedan och snart även Munk. Det var väl inga direkta höjdarmatcher vi fick se, men det händer alltid några roliga saker och det görs alltid några snygga mål. Fjolårsvinnaren Bosna var segstartade mot lätt motstånd men kom igång rätt bra till slut utan att imponera jättemycket. Jag måste hylla Memen där för hans tre skitmål!

Imorgon drar jag till Varberg igen, men jag ska se om jag kanske hinner se kusse Alex spela HM-final. På kvällen väntar ett fotbollspass, men det skulle inte förvåna mig om det blir ett rätt jobbigt sådant. Man får ju trots allt vila upp sig över helgen. Helgen ja... På fredag är det äntligen dags - LEJONKUNGEN 3D!!! Sen på lördag ska jag på 20-årsfest så då blir det nog lite utgång också.

Men vi hörs. Ta det lugnt.
Skärgårdssökaren mot ett sanslöst fantastiskt 2012

4 kommentarer:

Anonym sa...

LEJONKUNGEN 3D WOW ÄNTLIGEN!!! hihi

Skärgårdssökaren sa...

Etta älska den mest!!!

Ettan sa...

"egenkligen" ?! bruschan då..

Skärgårdssökaren sa...

Amen sluuuta nu.... Jag skriver ALLTID egenkligen!! Det är en hyllning till Siiimooon jue..