måndag 23 januari 2012

Dag 152 - Fredag

Jag är lite seg med bloggandet nuförtiden. Vet inte vad det beror på. Jag började skriva i fredags men blev inte färdig och nu blir det alltså ett fredagsinlägg på en måndag.

Jag gillar fredagar mycket för att de har en så positiv effekt på folk. Många avslutar en tuff arbetsvecka på fredagen och utstrålar glädje. Det syns inte minst på facebook där det dyker upp en massa lyckliga statusar. Det ska bli ledigt, det ska bli mys, det ska bli fest. Nu har jag ju inte ett vanligt jobb så fredagarna är inte riktigt lika speciella för mig. Fast jag har världens bästa jobb och mycket ledighet ändå så det gör ju inte mig något. Jag har dessutom lätt att glädjas med andra.

I fredags kunde jag inte träna för jag var kraftigt förkyld även om jag blivit av med febern. Så jag gick hem till lägenheten i Varberg och hade några timmar att underhålla mig själv innan läggdags. Nu är det ju så att jag inte har TV eller dator där så jag försöker hela tiden komma på roliga grejer att hitta på. Jag har börjat läsa en del. Fick ju Zlatan-boken i julklapp så den har jag börjat på. Har börjat på en annan bok också som ska ge mig mentala superkrafter. Har inte kommit så långt i den, men den verkar synnerligen intressant.

Men jag hade nu släpat med min gitarr upp till Varberg. Den har ju tyvärr stått oanvänd ett bra tag, så den var ostämd och jag kan inte stämma utan stämmaren. Men då hörde jag en stämma i mitt huvud som sa "använd mobilen!" Det ska jag göra, tänkte jag bestämt och hittade en stämmare i appstore. Med hjälp av den stämde jag gitarren så den lät som den skulle. Jag hittade ett par andra smarta appar också som kunde lära mig spela. Kvällen var räddad och jag satt med min gitarr och plinkade tills jag fick ont i fingrarna. Jag har verkligen fått tillbaka suget att spela nu så när jag har tid över i Varberg igen så vet jag exakt vad jag ska göra!

Förhoppningsvis lär jag mig till slut att spela ordentligt och då kan jag väl bjuda på en melodi eller två...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blää usch och tvi!!! Kvittar om så zlatan-boken skulle vara skärgårds-rekommenderad!! Ska aldrig läsa den.

Skärgårdssökaren sa...

Nä skit i d. Bekräftar bara en massa saker jag misstänkt hela tiden. Inte värst intressant.