måndag 30 januari 2012

Dag 153 - Snart flytt

Jaha då har det gått en vecka sedan mitt senaste inlägg. Verkar som att min inspiration inte riktigt är på topp. Vad har då hänt senaste veckan? Egenkligen inte speciellt mycket, om jag ska vara ärlig. Inte något ovanligt i alla fall. Det har varit samma gamla visa. Inte för att det är något tråkigt med det - jag har haft jävligt roligt.

Det som har varit mindre kul är förkylningen jag går runt med. Den vill fa-an inte släppa och den hindrar mig från att träna. Jag vill så helvetes gärna träna för fullt igen så det är frustrerande att jag vaknar varenda jävla morgon utan att det känns bättre. I början försökte jag ändå träna så gott jag kunde, men till slut blev det bara värre så nu avstår jag helt tills jag känner mig frisk igen.

Nu missade jag vår första träningsmatch i helgen. Vi mötte nyblivna division 1-laget Gauthiod och det blev en lätt start på träningsmatchandet. Seger blev det, med 5-1, och det var tydlig klasskillnad. Kunde faktiskt blivit större siffror och det känns dessutom lite onödigt att vi slog av på takten så pass mycket på slutet så att de fick kontra in ett mål också. Men jag antar att vi får vara nöjda med både spel och resultat. Vi förde matchen hela tiden och skapade många chanser även om det såklart finns massor med grejer att förbättra. Det lär bli mer intressant på söndag när vi möter Öster.

På onsdag är det tänkt att jag ska flytta in i min nya lägenhet. Jag har visserligen dålig koll på om de har blivit klara med den än, men de har ju sagt att den skulle bli klar till den 1 februari så det räknar jag med. Då har jag tänkt ägna hela dagen åt att köpa och samla ihop möbler som finns lite varstans och köra upp dem till Varberg i en skåpbil från Hertz. Det är redan flera vänliga själar som har bidragit med möbler till mig, men om det är någon mer som har något som ligger och skräpar så hör av er.

Jag ser väldigt mycket fram emot att få en egen lya - min första alldeles egna lägenhet. Och det är jag som bestämmer precis hur där ska se ut! Sen blir det väl inflyttningsfest också så småningom...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inflyttningsfest!!! Cant wait!

Skärgårdssökaren sa...

Naeehäeee.... Men jag tror dock du får vänta liiite iaf..