onsdag 8 februari 2012

Dag 155 - Det går bra nu

Det är nu en vecka sedan jag flyttade in i min nya lägenhet i Varberg. Jag körde runt i nordvästra Skåne och köpte och hämtade upp saker med en skåpbil från Hertz. När Jocke slutat jobba blev han min flyttgubbe och trots att radion på skåpbilen inte fungerade, och det därmed inte blev någon discoskåpbil, så hade vi det trevligt hela vägen upp till Varberg och tillbaka. Men allt gick ju inte riktigt som planerat. Sängen och soffan gick inte att få upp för den trånga trappuppgången. Katastrof!

Min nya, stora, härliga säng blev oanvändbar, liksom soffan. Vad skulle jag ta mig till? Vad var det här för lägenhet som man inte kunde ta in ordentliga möbler i? Men problemen slutade inte där. Jag fick se det nya "köket" där jag alltså skulle laga mat etc. Det var en vask och två spisplattor med ett minikylskåp och ett soputrymme under. Det var allt. Exakt allt. Ingen ugn. Ingen fläkt. Inga köksskåp och lådor. Kylskåpet var så litet att jag fyllde det till bristningsgränsen med resterna från den gamla lägenheten och frysfacket var inte mycket större än en skolåda. Skulle jag bo såhär?

Jag pratade med hyresvärden och det enda hon hade planerat var att fixa fläkt och sätta upp två köksskåp över vasken/spisen. Dagen efter ringde jag till ett par personer inom klubben, som hade fixat lägenheten till mig, och till slut hamnade jag hos den nya klubbchefen, Fredrik Molin. När jag förklarade situationen blev han rent ut sagt chockad. Han lovade direkt att problemen skulle lösas, men eftersom detta var nyheter för honom så skulle han återkomma med en plan. Och det gjorde han.

Jag fick tillåtelse att hyra en skåpbil och köra och köpa mig en säng jag kunde trivas med. Så jag hyrde en skåpbil på studs och körde till Ikea utanför Göteborg. Jag tog med mig sängdelarna jag köpt på Ikea och bytte dem mot nya. Istället för en 140-säng tog jag en 2x80-säng. Så den biten löste sig galant. Molin har nu också fixat en ugn till mig som de ska sätta in i veckan och jag ska själv få välja ut en kyl/frys-lösning som passar mig. Med andra ord så kommer köket snart vara i ordning. Om hyresvärden sätter in fläkten alltså.

Så nu är det väl snart bara en soffa som återstår och det skulle jag också få en. Så det blir nog asbra. Nu när jag har börjat komma i ordning så har jag också börjat trivas. Igår köpte jag en tv - en Samsung 40" lcd med full HD för bara 2990kr. Jag kan nu börja slappna av igen och jag måste bara tacka Fredrik Molin och Varbergs Bois som löst detta på ett väldigt snabbt och bra sätt. Nu är det full fokus på fotbollen som gäller och jag är grymt jävla motiverad!

På lördag möter vi Landskrona Bois i en träningsmatch, nere i Landskrona. Sedan blir det fest i Helsingborg. Butterfly fyller år. Utan sk.

Funderar på Playstation 3...

Ullared snart...?

Okey, take care, bye bye then

4 kommentarer:

Ettan sa...

Bra pris på tv:n, var köpte du den? Minikyl lät ju lagom förstår inte varför du klagar. Dålig skärgårds-spirit ;)

Skärgårdssökaren sa...

nu klagar jag inte, för när jag får de riktiga sakerna så blir ju den lilla kylen en perfekt Coca-kyl...

Anonym sa...

1:a göra (flest) mål på lördag hihi. och 1:a sova i den på den kommande inflyttningsfesten

Skärgårdssökaren sa...

Haha jag känner Coca-flaket närma sig hihi... Hmm, känns som att d kan bli många övernattningsgäster efter den festen...