lördag 11 februari 2012

Dag 156 - In the Skåne of my life

Jag sitter nu på spelarbussen på väg till Landskrona där vi ska möta den stadens svartvita stolthet. Jag tittar ut genom fönstret och ser att vi befinner oss mellan Ängelholm och Helsingborg på en väg som är minst sagt bekant för mig. Det är klart jag saknar Skåne. Jag menar, Helsingborg, Rydebäck, Höganäs BK...här är så många underbara saker. Min familj är här, många av mina underbara vänner likaså. Vi passerar Erikslund och minnen av samlingar vi hade där med HBK får mig att känna samma känslor som då: förväntningar inför match, spelsuget, glädjen.

Nu spelar jag i ett annat fantastiskt lag. Vi kämpar tillsammans för att lyckas i Superettan kommande säsong, som nykomlingar. Vi har mycket hårt jobb framför oss och det är grymt motiverande. Vi möter idag alltså Landskrona BoIS, morsans favoritlag, och en klubb som varit etablerad högt upp i seriesystemet i många år. Det lär bli en riktigt svår match, men efter vår blygsamma insats förra helgen så tror jag det är många som är revanschsugna. Jag själv är grymt sugen nu. Jag börjar ju på bänken idag, men förhoppningsvis får jag också springa av mig rejält så småningom.

Jag vill också gratulera slisk-David på födelsedagen. Jag ska ikväll vara sliskigare än honom - en utmaning som heter duga!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fan ta dig om du gör mål, jag var nära igen men fick ingen utdelning. skämtåsido jag unnar dig ett flak cola om du gör mål, ett flak jag skulle köpa som stolt vän :-) hihi

Rehn sa...

hahah, tack så mycket kalle :)ja det får vi se, det kan bli en mycket tight match :)

Skärgårdssökaren sa...

Attans, d blev ju inget flak för mig :'( men sliskmatchen ska jag vinna, David!!