torsdag 16 februari 2012

Dag 157 - I love you Arsenal

Jag hoppas inte det har undgått någon att jag älskar Arsenal. Då kan ni säkert förstå också att jag just nu inte mår så jävla bra. Fy fan va besviken och ledsen jag är. Att det skulle kunna gå såhär åt helvete hade inte ens min mest pessimistiska sida kunnat tro. Jösses vad allt blev fel.

Jag kan dock inte hylla motståndarna idag. Så jävla bra var de inte. Det var Arsenal som var riktigt dåliga. Tänk om det hade varit Barca. Det hade fan blivit 10-0. På 90 minuter sköt Milan fyra skott på mål. Alla gick in. Det är ju fantastiskt bra såklart, men varför skapade de inte mer? Det var inte precis ont om ytor.

Nej, jag är grymt ledsen på mitt älskade lag. Det är så jävla hemskt att behöva genomlida något sådant här. Jag skiter i om Vermaelen har glömt hur man spelar mittback. Jag klandrar ingen om de får ett offsidemål. Jag bryr mig inte om Arteta missar en passning. Jag blir inte sur när Walcott snubblar bort bollen. Men fan vad jag hatar när spelarna inte visar hjärta.

Plocka fram din brutala vilja och inställning, Vermaelen. Sagna, kuta efter, tackla, såga, kötta bort bollen SEN kan du undra vad domaren pysslar med. Arteta, Walcott, kämpa tillbaka bollen och ta nya tag istället för att lunka hem som om allt redan är förlorat. Jag hoppas de själva förstår hur brutalt dåligt det här såg ut. Det finns inga bortförklaringar.

Nu är det bara en sak som gäller - visa i returen, inför egna supportrarna, att ni är bättre. Jag kan som hopplös optimist inte säga att det är avgjort, men det är inte långt ifrån. Jag kräver dock inget mirakel. Jag tror inte på det. Det jag tror på är att det finns en liten strimma av hopp och att hur liten den lilla strimman än är, så är den värd att kämpa för. Skulle strimman försvinna helt finns det fortfarande något att kämpa för - stolthet och upprättelse. Visa varför jag älskar Arsenal.

En sådan här kväll gör inte att jag slutar att älska mitt lag - den påminner mig, på ett smärtsamt vis, hur stark min kärlek är.

I love you Arsenal <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja fyyy fan vad besviken man var igår, man satt och skämdes igår kväll tyvärr. Milan var inte bra ett offside mål och en felpass av zlatan då vermaelen halkar och robinho lägger in den lätt. dem hade dock fem skott på mål, han fick rädda en boll iaf. nej fyy fan. love arsenal until i die

Skärgårdssökaren sa...

Usch ja... Det femte skottet var dock när 90 min hade passerat..