onsdag 14 mars 2012

Dag 162 - Goda saker i livet

Det finns många goda saker här i livet, speciellt för en sådan gottegris som jag. Alla vet att Coca Cola är en helig dryck för mig och det är ju långt ifrån en nyhet. Och även om min alkoholkonsumtion är löjligt liten så slinker där ner en och annan aphjärna och äpplekaka för den goda smakens skull. Men nu ska jag berätta om en annan liten kärlek.

Jag kom just till min käre mors lägenhet där jag hade tänkt fördriva en timme innan jag ska luncha med min Skärgårdskamrat. Så råkar jag gå in i köket och se en korg ovanpå mikrovågsugnen. I korgen ligger två öppnade kexförpackningar [tjeks-] och en rysning börjar bakom vänster öra och sprider sig vidare ner genom kroppen. Den ena innehåller Oreos och den andra innehåller Ballerina Kladdkaka Vanilj (BKV). Oreos är ju väldigt goda, men...de slår inte BKV! Jag tvekar inte en sekund, utan snappar med flinka fingrar snabbt upp ett BKV-kex.

Jag hade nästan glömt hur gott det var... Jag får anstränga mig rejält för att inte bara fortsätta kränga i mig. Jag tar ett Oreo-kex också och, som sagt, det är gott men inte SÅ gott. Nu är ju tanken med båda dessa sorterna att man ska doppa dem i mjölk, men det är inget som intresserar mig nämnvärt. Ja, jag har provat och det är gott, men jag föredrar att äta dem som de är. Nu kan jag ju liksom inte hålla mig från att ta ett till BKV-kex, men sedan lyckas jag hejda mig.

Problemet nu är att jag suttit och skrivit om de här godsakerna, vilket inte har dämpat suget efter dem precis. Det oundvikliga kommer såklart att hända så fort jag har publicerat detta inlägg - jag kommer tjuva ett till. Kanske två. Eller tre. Max.

2 kommentarer:

Ettan sa...

Jag ska kolla ikväll hur många som är kvar.. let the whole world know the truth!

Skärgårdssökaren sa...

Nääää inte rättvist, har varit fika här nu för fem pers så de är sluuut... :P