fredag 30 mars 2012

Dag 165 - Allt annat än gräsligt

Ja nu känns det väl lite som att våren börjar komma. Jag har haft några väldigt njutsamma dagar här hemma i Varberg denna vecka. I tisdags började solen skina och temperaturen steg. Morgonträningen var visserligen mestadels inomhus, men efter det kunde man njuta av vädret.

Efter lunchen på Hamnkocken var det dags för kortspel. Jockes uteplats var det perfekta stället då solen värmer och vinden aldrig kan leta sig in där. Jag slog mig ner vid bordet tillsammans med Sjöhage, Lalle och Tillman. Vi skulle spela en pokervariant med matkuponger som insats. Två timmar i solen och sen var man fyra luncher rikare. Så jävla rättvist!

Glad i hågen begav jag mig till träningen och det var äntligen dags för oss att beträda en riktig gräsplan. Självklart känns det grymt skönt att slippa konstgräset - det tror jag nog de flesta är rörande överens om. Sen blir förstås sällan den första grästräningen sådär jättelyckad eftersom det tar ett tag att vänja sig vid det nya underlaget. Så efter rätt många jobbiga studsar och missar så var träningen över, men trots att det inte gått jättebra för mig så kändes det positivt. På kvällen gjorde jag en underbar köttfärssås till mig och en vän och så softade vi till en film.

Onsdagen blev en väldigt trevlig dag den med trots att solen inte ville visa sig speciellt mycket. Sjöhage hade inga lunchplaner så jag tog på mig uppdraget att laga till något gott. Eftersom jag hade färska champinjoner kvar så tog jag det lyckade beslutet att göra en krämig svamprisotto. Jag stekte kycklingfilé till och Sjöhage kan intyga att det var en synnerligen välsmakande komposition. Lyxig lunch och sen lyxig middag på kvällen när våra kära hyresvärdar bjöd oss till John's place, en restaurang precis vid havet. Oxfilé med murkelsås är ju min melodi och chokladkakan till dessert var fantastisk.

Idag (eller igår) var solen tillbaka i högform och det blev käk på uteplatsen och en runda Rumble. Vår andra grästräning blev riktigt lyckad för min del och jag känner mig lättare nu. Formen är på väg och även om det blev en del felstudsar idag också så hanterade jag underlaget bättre. En bra träning gör att mitt humör blir på topp direkt så jag har bara njutit resten av kvällen.

Jag låter Queen avsluta kvällen i mina lurar och imorgon vaknar jag med ett leende på läpparna redo för träning igen. Jag njuter av livet - gör det ni också!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inget slår oxfilén på nyårsafton, vi måste till jensen snart igen!

Skärgårdssökaren sa...

Näe d e sant, den oxfilén var magisk, it's a deal!!