måndag 26 mars 2012

Dag 164 - I huvudet på en tonåring

Redan i morse planerade jag att jag skulle skriva ett nytt inlägg. Jag hade också ett ämne i åtanke, men efter dagens träning så fick jag helt plötsligt annat material som jag bara måste dela med mig av. I det förra inlägget fick ni bekanta er lite med en av Varbergs Bois unga profiler, Arif. Han är väldigt omtyckt av, ja, alla skulle jag tro, och han vågar bjuda på sig själv. Det gjorde han idag också. Ja, han till och med gav oss ett smakprov på vad som pågår i hans huvud.

Vi hade just avslutat vårt träningspass på en liten gräsplan vid sjukhuset. Alla var lätta i sinnet såsom man alltid är efter årets första naturgrästräning, även om det till stora delar var ett fyspass. Alla hade dock inte tagit med sig sin vattenflaska och Arif var en av dem, vilket fick honom att uppsöka Nexhat.

Arif: Hey, kan jag få lite H2O. (Arif går i skolan)
Nexhat: Ja. (Ger Arif flaskan)
Arif: Det smakar saft ju.
Nexhat: Ja jag har haft sånt pulver i den innan. Kosttillskott.
Arif (kanske med tankarna på annat håll redan): Jaha, sån push-up...

Nexhat och jag skrattade gott åt denna Freudianska felsägning och kunde inte låta bli att spinna vidare på den.

Jag: Arif, nu avslöjade du att du springer runt och tänker på behåar.
Nexhat: Tänker du på pattar nu, Arif?
Arif: Nej, fan. Jag rörde pattar idag...

Okeeeeej, du övertygade oss verkligen där! Jag får tacka Arif för att han fortsätter bidra med material till den här bloggen och att han är man nog att bjuda på det.

I övrigt bakade jag Skärgårdstårta hos Jocke och Alex igår. Så. Jävla. Gott. Men det var sista gången jag gjorde det, för nu är chokladen slut. Marabou Caribbean R.I.P.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi måste hitta ett nytt recept på en "Skärgårdstårta 2.0" thats it!

Skärgårdssökaren sa...

JA DET MÅSTE VI!!!