lördag 12 mars 2011

Dag 2

Vilken lättnad. Jag vaknade i morse och kände direkt att den vemodiga känslan jag hade igår var som bortblåst. Jag fick aldrig reda på vad det var. Men det är glömt nu. När man mår bra behöver man ju inte spendera tid med att tänka på varför man mådde dåligt. Det gäller att njuta.

"Lycka är att inte behöva kämpa för det goda i livet - det kommer till dig ändå."

Jag är så förtjust i min garderob. Ja, alltså inte själva garderoben, utan det som finns i den - mina kläder. Den känns så underbart varierad; tuff och snäll samtidigt, vågad möter konventionell, färgstark kämpar mot intetsägande. Man måste ju ha en mångsidig garderob för att ha något som passar till livets alla stunder. Jag känner att jag varje morgon kan klä mig passande, både ändamålsenligt och uttrycksfullt. Det är glädje.

"Jag ville lära känna henne, in på bara skinnet. Men tre lager foundation stod i vägen."

Jag var inne på blingit.se innan och spanade in berlocker. Så många fina, det är helt fantastiskt! Jag vill bara ta min tjusiga plånbok i rosa velour, skaka fram varenda öre jag har och bara spendera allt på berlocker. Hittade bland annat ett underbart silverpläterat hjärta med ett litet hjärta utskuret. Så gnistrande vackert så jag blir helt förälskad! Eller vad tycker ni?


Nu ska jag småpyssla lite här hemma så allt är fint och städat när det kommer gäster hit senare idag. Blir nog en riktigt mysig lördag.

Ta hand om er alla xoxo
Blondinbello

1 kommentar:

Anonym sa...

fan kalle. sluta fjanta dig!