onsdag 16 mars 2011

Dag 6

Idag har varit en tänk-dag. Det har snurrat så många tankar i mitt huvud att jag har haft svårt att hålla reda på alla. Vissa tankar har varit typ helt ytliga och sånt alltså, men sen har jag också haft värsta djupet i vissa tankar. Inte sådana vanliga varför-finns-vi-tankar men mer typ hur vi människor påverkar varandra. Vad en människa gör kan påverka andra människor, både positivt och negativt. Ibland är vi kanske för lättpåverkade. En idiot som säger något dumt till dig kan förstöra din dag. Fastän det personen säger är helt fel. Helt plötsligt undrar du om du kanske ändå har en ovanligt stor glugg mellan tänderna och kollar dig oroligt i spegeln.

Jag tycker vi borde bestämma mer över våra känslor. Visst, vi kan inte alltid ro för att en viss känsla infinner sig, men vi kan granska den och kanske rätta till den en aning. Jag har ett litet tips här faktiskt. Om du får en dålig känsla så tänk riktigt efter varför du får den. Om den inte har en vettig orsak för att dyka upp så är det bara att avfärda den och vara glad istället. För vi vill ju vara glada. Jag tror faktiskt att oftast kan man välja att vara glad. Det kan bara vara svårt i vissa lägen. Men det gäller att ta kampen. För det är det värt.

Hm, det här inlägget blev inte alls som jag tänkt mig. Jag irrade än en gång bort mig i mina egna tankar. Men det är bättre det än att gå tanklös. Har du mycket tid att göra av med? Tänk bort den. Tänk så mycket att du inte hittar tillbaka till verkligheten. Men framför allt, tänk positivt.

Happy days, friends
Take care

Inga kommentarer: