onsdag 23 november 2011

Dag 130 - The Return of the King

Jaha, så är man frisk och kry igen. Var kass ett par dagar så jag fick avstå från jobb och träning. Jag passade då på att vila upp mig riktigt rejält. Det behövdes verkligen, för jag har kört på i samma vansinniga tempo nu i flera månader utan att stanna upp och vila. Det känns som jag knappt har haft en ledig stund, men det har jag ju såklart valt själv, och det har gjort det lättare för mig att ta mig igenom denna stora förändring av mitt liv. Jag har inte hunnit stanna upp och tänka efter eller tveka, utan bara följt mitt hjärta och satsat allt jag har.

En lyckad satsning, helt klart, och även om jag kommer att sakna många delar av mitt gamla liv så känner jag att jag har uppnått något stort. Det intressanta är att jag har mitt nya liv på ett ställe och mitt gamla liv på ett annat. Det går ju som bekant inte att vara på två ställen samtidigt, hur mycket man än vill, men jag kan, och kommer, hälsa på det gamla så ofta som möjligt. Så det är kanske egenkligen dumt att kalla det "det gamla" för det kommer fortfarande vara viktigt för mig. Nu när jag tänker efter så har jag fortfarande inte riktigt börjat på det nya än, men det är ju fruktansvärt nära nu.

I alla fall så var jag idag tillbaka på jobb. Jag vet inte riktigt hur de hade klarat sig där utan mig, jag frågade inte, men inte gick det att ligga på latsidan. Tror de har haft det rätt kämpigt, för de hade inte hunnit med att förbereda och planera allt i den utsträckning som är att rekommendera. Effekten blev att jag fick göra ett tokryck nästan redan när jag började klockan sex och hade inte tid att äta mellanmål förrän efter tio. Då var jag nästan svimfärdig, eftersom pepparkakor och cashewnötter inte riktigt är en stabil frukost.

Men allting löste sig, åtminstone för dagen, även om jag misstänker att det kommer bli tajt imorgon bitti igen. Resten av dagen blev liiite lugnare, men även då gäller det att vara på tå. För mycket handlar ju om förberedelse och det kan när som helst bara explodera igen. Utan förvarning. Men det vet vi ju, så vi expect the unexpected som man säger på engelska.

Ikväll blir det fotboll på en pub med en bunke kompisar - en trevlig avslutning på dagen. Kan bli en intressant match också, förhoppningsvis. En bra match och en kall Coca i gott sällskap - kan det bli mycket bättre??

5 kommentarer:

Anonym sa...

Svar på din fråga mr, nej det kan inte bli bättre för vi är fan bäst, men...//J

Skärgårdssökaren sa...

Ja vi vet ju alla hur den meningen fortsätter... Det blir definitivt en repris!

Anonym sa...

Juuuust...//J

Skärgårdssökaren sa...

...deeeeeeEEEEEET :P

Trean sa...

Ni är så söta ni två! Gulligt när par avslutar varandras meningar :)