fredag 25 november 2011

Dag 132 - Fotboll, ishockey och bowling

Igår tränade jag för första gången på en dryg vecka. It was beautiful. Jag hade nog vilat mig i form, för nu var jag rätt bra. I alla fall om man jämför med innan mitt miniuppehåll då jag var usel och värdelös nästan på samma gång. Vi var inte så många på träningen, men det blev skoj ändå. Jag fick reda på efter träningen att jag eventuellt får ställa upp i någon inomhusturnering efter årsskiftet och det har jag delade känslor för. Visst, jag älskar spela inomhus också, men jag fruktar att åka på en onödig skada som kan förstöra den oerhört viktiga försäsongen. Jag har redan tackat nej till att vara med Landskrona Posten i Nightcapen i Landskrona. Men vi får se hur det blir.

Jag har ännu inte fått reda på när jag har en lägenhet i Varberg att flytta till. Men jag har redan planer på vad som ska finnas i den. Biljardbord har jag på g, hoppas det löser sig. Och att jag får plats till det. Sen tänkte jag göra en musikhörna med keyboard och elgitarr - instrument jag förhoppningsvis har tid att öva en del på. Dessutom fick jag en idé att ha ett bordshockeyspel också, för det är så nedrans skoj. Ja, fler planer har jag, men jag får vänta och se vad jag får för lägenhet.

Ikväll, om bara nån timme, ska jag på After Work. Det ska bowlas och ätas och kanske dansas litta granna också. Lite utgång kanske, vad vet jag. Skojsigt ska det bli iaf, det bestämmer jag! Men den riiiktiga festen är imorgon. Det blir alltid ös när Jocke o Alex står som värdar. Så en klassisk hemmafest-sen-utgång kryddad lite extra med Skärgårdssökning, discobil och möjligtvis lite uggling, vad sägs om det??

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer att bli the night of the year :)//J

Skärgårdssökaren sa...

Full pott för värdparet!!