torsdag 24 november 2011

Dag 131 - Can't you C it's not oh-K

Värsta vad busschaffisen var trevlig imorse. Med passagerarna i en klassisk halv sex-koma greppade han, helt plötsligt och utan förvarning, mikrofonen och talade till oss. "God morgon gott folk. Jag vill passa på att önska er en riktigt trevlig dag." Så härlig snubbe alltså! Han lät sådär härligt optimistisk vilket gör att folk förhoppningsvis tar åt sig och tänker, "ja, detta blir nog en trevlig dag." Ja, det var fan gulligt av honom!

Själv var jag redan på gott humör, som vanligt, och var redan övertygad om att dagen blir riktigt trevlig. Jag hade ju en fantastiskt mysig kväll igår. Jag ringde runt och försökte fixa bord på en pub där vi kunde se Milan-Barca, men det var lättare sagt än gjort. Telegrafen hade fullbokat, O'Leary's likaså, och sen visste jag inte riktigt vart jag skulle vända mig. Men en snabb googling berättade för mig att Norrbro och Charles Dickens också visade matchen. Men Norrbro var också fullbokad så sista hoppet stod till Dickens, där jag faktiskt aldrig har varit.

Lyckan var med oss, ty tjejen, när jag frågade om det var fullbokat, svarade nej med ett tonfall som påminde mycket om "hur fan kan du tro det?" och därmed var kvällen räddad. Jag, Jocke, Munk och Fille mötte upp en bit innan match, beställde dricka och nachotallrik och snart var matchen igång. Det var alltså Zlatan mot Messi vi såg, bara så att alla är medvetna om det.

Messi gjorde 1-0 när van Buffel råkade stöta in bollen i eget mål. Men snart replikerade Zlatan genom ett mål av Zlatan. Världsklass på den felträffen. Men sen fick Messi en straff som Messi på andra försöket (han försökte först fuska) förvaltade och ställningen var 1-2 i paus. Ungefär där tog min fantastiska måltid slut. En rejäl burgare, välkomponerad, med bland annat krämig ost, smaskig hamburgerdressing och underbart knaprig bacon. Fy fan va gott! Till det fick jag tjocka, perfekt tillagade pommes och en fet jävla bea. Aaaaah blir hungrig nu när jag tänker på det. Lovely!

En sak måste jag dock klaga på. När jag kom till bordet stod mitt namn på en skylt. Eller ja, det var ju det som var felet - det var inte mitt namn. Det stod Carl Söderström. Fy fan va besviken jag blev. Jag menar, vad kommer härnäst? Pepsi istället för Coca?! När servitrisen kom med min mat sa Jocke "här kommer din mat, Kalle" varpå hon sa "varsågod KALLE" med en lite överdriven betoning på mitt namn. Då var jag bara tvungen att påpeka att de hade stavat mitt namn fel. "Äh det e ju typ samma sak" sa hon då. "Nä det är fan stor skillnad" sa jag och då gav hon med sig och sa att hon skulle fixa en ny skylt. Självklart hade hon då skrivit ett riktigt övertydligt K, lite som ett hån.

I paus blev jag sugen på mer Coca och gick fram för att beställa i baren. "Hej KALLE" sa det kaxiga fruntimret med ett leende. "Vi är inte så bra vänner än, så du får säga Karl hädanefter" sa jag. Men det slutade förstås med att hon fick säga Kalle ändå, so I guess I lost that one.

Andra halvlek fortsatte med mer öppet och underhållande spel. Milan (ja, det är vad de heter egenkligen) kvitterade genom en makalöst fin prestation av Boateng. Men Barca skulle få sista ordet när Messi smekte fram en läcker passning till en djupledsspringande Xavi som placerade in slutresultatet, 2-3. Vi var alla jävligt nöjda med kvällen så det blir säkerligen en repris nån gång.

Förresten, är det någon som vet vem den där Ljung e, han som kom mitt i matchen och våldgästade oss??

6 kommentarer:

ILYM sa...

Ni missade ju målfesten på Mestalla förstår jag. Den hade nog annars kompletterat den där saftiga hamburgaren perfekt.

Annars håller jag med, vem fan är den där Ljung!? Dyker

Skärgårdssökaren sa...

ILYTM ;)

Jaa men var ingen spänning i den, men jag förstår att du var nöjd!

Anonym sa...

It was beautiful! Jag tyckte att hennes skratt var en av höjdpunkterna, och ja vem i hela skärgården är ljung!

Anonym sa...

It was beautiful! Jag tyckte att hennes skratt var en av höjdpunkterna, och ja vem i hela skärgården är ljung!

Skärgårdssökaren sa...

Men fan, Jocke, nästa gång ska du ta en burgartallrik du med, that's it!!

Anonym sa...

Och LINDA!!!!!!!! jag vill inte längre bli kallad munk. Fattar du hur mobbad jag känner mig? LINDA LINDA LINDA LINDA! så. I rest my case.