onsdag 30 november 2011

Dag 133 - Flygande Jacob

I fredags blev vi bjudna på After Work. Säljare Ted hade förberett för en afton på Olympia bowling. Vi samlades innan och tog lite fördricka och sen bowlade vi järnet i en timme. För min del gick det mest åt helvete, men det kan ju kvitta. Därefter var det matdags. Vi blev serverade en ganska rejäl burgartallrik. Klyftpotatisarna var goda, men dessvärre höll inte burgaren speciellt hög kvalitet. Jag åt inte ens upp den(!) och en del sa att den smakade fisk. Sen tycker jag att de bara ska göra den medium rare om man specialbeställer det. Gegg i mitten är inte min grej när det gäller burgare.

Jag och Mattias roade oss med att tjafsa med flickorna i baren och utge oss för att vara finsmakare. För mig handlar det mycket om att skoja, jävlas och ha kul samtidigt som man snackar till sig gratis grejer. Så jag snackade till mig en liten sladd Laphroaig som jag satt och sniffade på. Doftar sååååå gott!! Hon serverade den i Laphroaig-glas och jag tänkte direkt att jag måååste fixa ett sånt glas till Jocke (eftersom jag trodde att Laphroaig var hans favorit. Men han hade såklart hittat en ny älskling...). Självklart lyckades jag gå därifrån med ett glas utan att betala en krona, till Mattias stora avund. Plus att jag fick en skål nötter också...

Mattias var sen så jäkla sugen på ett sånt glas, men han ville inte gå och fråga efter ett själv. Så han skickade iväg mig igen. Tjejen i baren var dock mer svårflörtad denna gången, men men jag lyckades övertala henne om att ge Mattias ett glas om han själv kom fram och bad om det. Så jag gick och hämtade Mattias. Men så tänkte jag, "kan man inte få Mattias att göra nåt kul för att få glaset..." och så sa jag till honom att han får glaset om han visar upp sin överkropp. När vi kom fram till baren sa jag "han var tvungen att visa överkroppen va?" Hon fattade vinken direkt och sa att det absolut var ett krav. Efter ett par minuters tvekan knäppte Mattias upp skjortan och visade sin håriga bringa. Så lätt det är att lura folk ibland...

I lördags var det sen dags för middag och fest hos Jocke och Alex. Värdparet lyckades fantastiskt på alla sätt och vis, för jag och alla andra som var där hade enormt trevligt. Alex, med liiite hjälp av Joaschim, hade tillagat en superb flygande Jakob utan minsta spår av grönsaker, vilket gjorde att jag satte i mig två rejäla portioner. Amazing! Till dessert väntade varsin stor skål med chokladpudding och grädde. De generösa portionerna gjorde att vissa inte orkade äta upp, men då är ju jag inte blyg av mig så jag gjorde taberas på alla rester. Mums!

Nä, det må jag säga, hos Jocke o Axel blir man aldrig besviken! Efterden fina middagen förvandlades tillställningen till en förfest. Det kom dock inte så mycket folk som vi hade hoppats på. Visst, David kom o han e ju snygg sk... Men blottaren på söder, Simon, kom inte. För han skulle va hemma. Och göra ingenting. Debelog kurca! Vi hade ju förtvivlat kul ändå, som tur var. Sen när vi skulle ut blev det en grymt svängig discobuss som körde Hbg runt för att hämta o lämna folk. It was beautiful...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Många tack för dem fina lovorden mister! Nästa gång blir det ännu bättre :-). //J

Skärgårdssökaren sa...

Looking forward to it... Time to slice up the bread - swedish styyyyle!!