fredag 16 december 2011

Dag 139 - Bye bye

I onsdags slutade jag alltså på Hertz. Skönt, javisst, och nu ska jag försöka uppfylla min fotbollsdröm. Det känns så otroligt spännande och utmanande och roligt så det spritter i hela kroppen. Men det var ändå lite trist att lämna. Visst, det var "bara" ett jobb, med helkass lön dessutom, men även om det var tråkigt och enformigt ibland så hade jag också riktigt roliga stunder där. Bildeve är ju ett stort företag och man lärde känna så många människor där. Hade man en tråkig dag kunde man stanna upp och snacka lite skit med någon, dela några skratt, håna en kollega eller håna varandra till och med. All in good fun.

Jag var i alla fall så glad för mina kollegor så jag ville bjuda till rejält min sista dag. Skärgårdstårta, kladdkaka och kärleksmums hade jag ju bakat helt på egen hand och jag tror faktiskt att det blev succé. Inte för att skryta eller så, men FY FAN va Skärgårdstårtan var god! Den ska jag göra många fler gånger! Kan beställas också just till DIG för 129:- plus ev. frakt, eller enligt avtal.

Det hela slutade på ett väldigt trevligt sätt. Men med lite mindre tur hade min sista dag kunnat bli riktigt misslyckad. Tidigt på morgonen, innan solen gått upp, skulle jag köra en leverans. Bilen jag körde hade stått still ett tag så bromsarna hade stelnat lite och behövde värmas upp. Så jag gasade på lite och bromsade sedan hårt. Två gånger gjorde jag det längs Bergavägen. Men jag märkte inte att lite längre fram stod polisen och gjorde hastighetskontroll. Jag är rätt säker på att jag varit lite över 50 innan inbromsningarna så jag blev såklart jäkligt nervös. Men polisen var inte alls intresserad av mig så jag kunde pusta ut...

...i ungefär tre sekunder, för när jag svängde höger vid korsningen som polisen bevakade såg jag att de tog in bilar för kontroll där och det var då det slog mig... Jag hade glömt bilbältet!! Snabbt som satan knäppte jag fast mig och bad en tyst bön att de inte hade sett något när de vinkade in mig. Men turen var på min sida igen och de bad bara om körkort och ett blåsjobb...ja alltså till alkomätaren... Så jag kom undan med blotta förskräckelsen och är enormt glad att jag slapp några tusenlappar i böter!

Turen jag hade där gjorde att jag kunde gå på shoppingrunda igår. Jag hade förjäves letat igenom hela fucking väla efter jeans och skor i måndags, så jag gav stan chansen denna gången. Det tog inte lång tid innan jag hade lagt en tusenlapp på ett par nya jeans och sedan traskade jag vidare. Och hittade ett par snygga skor. Efter en lång tvekan (jag lämnade butiken och skickade bild till tre olika pers och frågade vad de tyckte) slog jag till och bytte bort åtta hundralappar. Efter en stunds andnöd återhämtade jag mig även om jag kanske inte blev helt återställd förrän jag hade krängt en underbar brakmiddag hos älskade mormor.

Nu väntar ännu en underbar helg med så mycket skojigheter att jag inte orkar skriva om det. See ya later bitches!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skärgårdstårtan blev ju så god för det lilla extra jag la till när jag skulle röra om i chokladen!!

Skärgårdssökaren sa...

Pfff... Nästa gång jag gör den tårtan kanske du kan få chansen att göra nån nytta på riktigt, om du vill. Sen kan vi äta hela helt själva mohahahaha...!!

Anonym sa...

det ska vi göra, ett problem bara, du måste spara ett marabou då!!

Skärgårdssökaren sa...

det är inget problem, jag har nog en sex-sju st kvar...