måndag 5 december 2011

Dag 135 - Skärgårdsböter

Det blir alltid bra när Jocke och Alex bjuder in till fest. I fredags var inget undantag. Förfest och sen utgång, som det ofta blir, och det blev ju en del Skärgårdssökande också. Såklart. Jättekul! Lördagen var också rolig. Vaknade hos Jocke, softade ett tag. Stack hem till Jill. Åkte till Ikea på en fika. Drog till Club 69 Arena i Höganäs. Vidare sen till Hbg, åt, stack hem och somnade gott.

Söndagen förde med sig en tidig inomhusturnering i Hässleholm och jag tog förstås bästa läktarplatsen. Resan gick snabbt då Discobilen for fram. Tyvärr var det inte lika bra ös i HBK-grabbarna på planen. Efter en usel första match, där man vann med ynka 1-0 efter förlängning, blev det bara sämre och man föll mot Klippan med pinsamma 0-4. Simon slapp den matchen, men han fick betala ett högt pris. Han fick ett knä i ansiktet första matchen och åkte till sjukhuset. Så jag och Jocke begav oss snart dit, men vi hade tid att hitta på lite bus!

Vi såg en Renault som hade parkerat helt fel bara för att komma nära entrén. "Man skulle lappat den jävel" sa jag till Jocke som höll med. Då slog det mig att jag hade en gammal p-bot i väskan och fick genast idén att man kunde skrämma föraren lite genom att sätta den under torkarbladet. Tyvärr kunde vi ju inte sitta och vänta på reaktionen, men jag kan tänka mig att det blev lite sura miner innan de upptäckte att de inte alls behövde betala böter. Filmen av buset är förstås på FB om någon har missat det.

Men sen var vi tvungna att dra till hospitalet där vi hittade Simon i ett rum på akuten. Där fick vi vänta ett bra tag innan resultatet från röntgenbilderna avslöjades. Han hade fått smällen på kinden och farbror doktorn var rädd att okbenet var skadat, men det var det lyckligtvis inte. En stor, blå, svullen kind får han dock dras med ett tag.

När vi väl kom iväg från sjukhuset smet vi in på en pizzeria och proppade magarna fulla. Sen körde vi till Väla där Simon köpte en x-boxkontroll och FIFA 12 så att vi kunde nörda oss lite hos honom. Det gjorde vi sedan, och jag fick ge mina vänner ett par fotbollslektioner... När jag lämnade Simon hade svullnaden förvärrats och ena ögat hade börjat tryckas ihop. Men han ska inte misströsta - han ser inte värre ut än han gjorde innan... :P

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha nej det gör han verkligen inte :-). Du kan söka jobb uppe i varberg som lapplisa, du har ju bra referenser :-) //J

Skärgårdssökaren sa...

Juuu...

Anonym sa...

Sssst d...

Skärgårdssökaren sa...

eeeeeeeeeeeeeeeEEEEEEEET!!!!!

Anonym sa...

brudarna gillar de ;) // S

Skärgårdssökaren sa...

Det spelar väl ingen roll, du har ju flickvän....?