fredag 9 december 2011

Dag 137 - En sista fest

Det är ingen vanlig fredag idag. Denna fredag är speciell på flera olika sätt. Låt oss börja med det mest uppenbara. Bildeve har sin årliga julfest idag, och då är förstås vi Hertzare också medräknade. Det blir ju en rätt stor fest eftersom Bildeve har så många anställda. Jag har varit med på julfesten en gång tidigare och även då hölls den nere på Parapeten. Men årets fest ska tydligen bli lite annorlunda om man ska tro inbjudan. Annorlunda på vilket sätt vet jag inte, så man är ju liiite nyfiken (inte jag alltså - man) och hoppas på att de har kommit på något riktigt bra.

För förra året var det inget speciellt. Det var roligt och så, men inget man höjde ögonbrynen åt. Det var mat o dryck, trevligt sällskap, mycket skitsnack, folk blev fulla och strippade på bordet etc - så som det ska vara. Men inget därutöver. Underhållaren var, förlåt mig, värdelös och jag ångrar inte att jag senare smet över på Pumas julfest helt själv och underhölls av riktiga artister som bjöd på en grym show. Så just underhållningsbiten hoppas jag de har förbättrat avsevärt.

Men det är inte bara julfesten som gör denna fredag speciell. Det är faktiskt även min sista fredag på Hertz. Just det, jag har nu fått det glädjebringande beskedet att jag får sluta på onsdag, precis som jag ville. Jag förstår att chefen ville ha kvar mig till fredag (eller för alltid), men han tog rätt beslut, kanske mycket tack vare mina grymma förhandlingsskills. Så nu kan jag jobba på ordentligt de sista dagarna och avsluta på topp. O ja, det bliiiir tårta...på en onsdag!

Detta betyder alltså att Filiduttfredagen kommer försvinna. Visst, jag kunde fortsatt på egen hand, men det känns som att det inte blir riktigt samma sak. Det värsta är att jag inte har hunnit köpa några filidutter, så det verkar tyvärr som att det blir en filiduttlös sista Filiduttfredag :( Men hoppet har inte slocknat riktigt än...

"You might think that you don't need pants, so you decide to go without them. But sooner or later you will realize that you really need them, cause it's so cold without them. Just like love." - Skärgårdssökaren

Inga kommentarer: