onsdag 21 december 2011

Dag 141 - Julklappar

Vill bara passa på att upplysa alla som kanske har missat det att det snart är jul. I Sverige är ju julafton den stora dagen och den är på lördag. På LÖRDAG. Hur känns det? Har ni paniiiik? Det har inte jag. I vanlig ordning så tar jag det ruskigt lugnt med förberedelserna eftersom jag vet att det löser sig. So what att jag bara köpt drygt hälften av alla julklappar som behövs?! Det är ju inte ens sista dagen ännu!

Jag var dock på Väla idag och köpte julklappar. Inte åt mig själv utan åt andra, för jag tycker nog ändå att det är dags för det nu. Jag måste säga att det gick rätt bra. Köpte nog till typ sex pers och då är det ju bara några stycken kvar. Det var inte mycket till trängsel idag. Inte vid den tiden jag var där. Jag är ju inte dum i huvudet och väntar till eftermiddagen när jag ändå har hela dagen ledig.

Jag undrar lite hur det här med bloggandet fungerar över julen. Jag är ju ingen speciellt rutinerad bloggare och verkligen inte professionell heller. Men de som lever på bloggandet, tar de ledigt? Alltså, det hade ju inte varit svårt för dem att bara logga in och skriva ett litet snabbt "God Jul"-inlägg. Är det vad de gör? Om man klickar runt på bloggar på julafton, är det bara julhälsningar man ser eller finns det folk som verkligen går in för det och gör regelbundna uppdateringar om allt från Kalle Anka till julbord och julklappsöppning?

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra än. Tror dock att det kommer dyka upp ett inlägg på julafton, men räkna inte säkert med att det handlar om julen. Kanske väljer att skriva om midsommar eller nåt. Eller om hur man bygger sin flotte. "Först hugger man ner en massa träd - een MASSA träd..."

Nej, nu måste jag sticka, för jag måste göra något.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska blogga en gång i timmen, och därmed basta!

Ettan sa...

"Men pippi.. Vi har ju ingen yxa!"