onsdag 14 december 2011

Dag 138 - En afton på Domaregatan

Hopplan va långt det har gått sedan mitt senaste inlägg. Jag tänker inte be om ursäkt (för vem bryr sig egenkligen), det blir så ibland bara när man är en busy man. Men nu är jag inte lika busy längre, tror jag, eftersom jag nu SLUTAT JOBBA! Känns så jävla underbart!!

Så vad gör man sista dagen på jobb? Jo, man bjuder självfallet på tårta! Hembakad tårta ska det vara, naturligtvis så gårdagen blev en bakdag. Men jag hade även planerat att smida planer med Munk o Jocke, så jag fick helt enkelt baka hos Jocke. Jag är ju faktiskt rätt duktig när det kommer till att skapa godsaker så det gjorde inte något att jag fick göra det mesta själv, det var ju planerat så. Jocke försökte iofs hjälpa en gång, genom att vispa, men det enda han lyckades med var att skvätta ner min ena kaka, så han gav upp rätt snabbt.

Men det var mer som hanns med än bara bak. Minipingisspelet vi köpte för några dagar sedan underhöll oss riktigt bra, vi snackade om de kommande veckornas nöjen och vi hade en lagom trevlig kväll, helt enkelt. Dock blev det lite sent när jag o Jocke avslutade med "lite" mer pingis, då vi tappade tidsuppfattningen och helt plötsligt var klockan nästan elva. Detta innebar att jag inte sov tillräckligt innan min sistajobbdag. Men jag kämpade mig igenom den med bravur även om det kunde gått riktigt illa. Men det kan jag berätta mer om imorgon.

Nu har jag varit hos Simone, spelat FIFA, ätit pizza, somnat i soffan och vaknat trött som ett ägg. Så nu ska jag hem och lägga mig. Skönt ska det bli. Speciellt när man slipper gå upp halv fem...

1 kommentar:

Anonym sa...

Domaregatan is the place of the year!!!