torsdag 22 december 2011

Dag 142 - Memory lane

Igår var jag back in da ol' hood för att relaxa lite. Passade på att fortsätta utrensningen som pågår i mitt gamla "pojkrum" och tog mig an lite högar med papper och liknande. Kanske inte låter som det mest underhållande man kan hitta på, men faktum är att det påminde om den gamla goda tiden. Inte för att det var bättre förr, men det känns så avlägset på något sätt. Jag hittade bland annat gamla foton, både på mig och andra, som fick mig att le med hela ansiktet och drifta tillbaka till minnesvärda stunder. Jag hittade spår efter besök på arbetsförmedlingen, gamla jobb och resor. Fastän jag fortfarande är jävligt ung (JA!) så påmindes jag om hur mycket historia vi människor ändå bär på. Jag påmindes också om hur löjliga grejer man sysslar med när man är ung. Men de kändes inte löjliga när man gjorde dem.

Lite fika med pappa och syrran hann jag också med vilket betydde att jag fick testa på en del julgodis. Sedan gick jag och Kajsa ut och lade inbjudningarna till den traditionsenliga julglöggen i grannarnas brevlådor. När det var fixat smet jag in till "min andra familj" och spenderade resten av kvällen där. Det är så härligt varje gång jag kommer dit, för oavsett om de är mitt i julstöket eller det är en helt vanlig onsdagkväll så trivs jag i deras sällskap. Det blev en avslappnande kväll utan bekymmer. Skönt eftersom jag inte riktigt haft en så avslappnande dag dittills.

Jag hade gått upp innan nio utan några direkta planer, förutom att leta julklappar. Men så ringde Amelie och behövde akut skjuts från R-bäck till stan, så jag fick göra utryckning med mammas bil. Hon hann tåget och då kunde jag dra hem och fixa mig iordning inför ett Välabesök. På Väla shoppade jag sedan loss ordentligt och kände mig rätt nöjd när jag åkte därifrån. Men sen när pappa och Kajsa skulle in om Väla på vägen till R-bäck så tvekade jag inte - det var dags för rond två!

Då kanske ni tror att jag blev lite trött på Väla, men icke! Amelie skulle ju dit i morse så jag tog chansen att göra henne sällskap. Men en lång runda blev det inte, för jag skulle äta jullunch på Bildeve. Det gjorde jag och det ångrar jag inte! Satt och åt och tjatade ett bra tag med de gamla kollegerna innan vi fick varsin julgåva, även jag som har slutat. VDn som delade ut dem sa att det var för mina insatser på julfestens dansgolv. Då var det ju bara att tacka och ta emot.

Vad gjorde jag då sen? Ja, jag stack till VÄLA igen! Så nu har jag köpt nääästan alla julklapparna för i år. Men jag sparade ett par till sista dagen, såklart, annars e d ju ingen sport! Ska bli riktigt kul att ta en sista runda imorgon och då hoppas jag innerligt att det är riktig kaos! Men nu: mat och quiz på the Tivoli med syrrorna!

Peace out bitches!

3 kommentarer:

Linda sa...

Om du nu bott på Väla senaste dagarna - måste vi gått om varandra idag. Vet inte varför jag ville ha det sagt, men som du sa. "ville bara slänga in en kommentar."

Anonym sa...

"I bought no gift this year and I slept with your sister. I know I should have thought twice before I kissed her! ... lets spend spend spend this christmas christmas together!! " hihi

Skärgårdssökaren sa...

Jaja, Linda, jag förstår vad du ville ha sagt.. "jävla tur jag slapp träffa dig..." tack. ;)

Jocke, jocke, va e d för snuskigheter. Har aldrig vatt med om maken...