onsdag 7 december 2011

Dag 136 - Krönikan med stort K

Sitter här i en mysig soffa och myser inför den trevliga kvällen som väntar. Jag och bästa boysen ska ner till Charles Dickens och se på Manchester Shitty mot Bayern München. Självklart ska vi trycka ner litta nachos och givetvis en fantastisk burgartallrik. När jag ringde och skulle boka bord svarade det kaxiga fruntimmer som hånade mitt namn förra gången. När hon bad om namn sa jag "Karl Söderström, och det e Karl med K." Då mindes hon vårt förra möte och utbrast på det där hånfulla viset "amen e det du, KALLE..." och tillade "kommer du ihåg mig?" Jag svarade att inte har jag glömt personen som hånade mitt namn så brutalt. Mer tjafs lär det bli sen...

Just nu ser jag VM-krönikan från 94. Vilken fantastisk krönika och vilka underbara känslor som smeker ens sinne när man ser den. Så många underbara minnen från en tid då man inte minns så mycket, men som ändå ligger mig mycket varmt om hjärtat. Det var ett mycket speciellt VM, inte bara för Sverige. Man kommer ihåg Eric Wynaldas magiska frispark mot Schweiz, de vida shortsen, Jacky Charlton, mexikanen Campos episka målvaktsdress och mycket, mycket mer. Det är verkligen en krönika man måste damma av lite då och då.

Hejsvejs

5 kommentarer:

Anonym sa...

Världens bästa krönika genom alla tider! Stark kärlek :-)//J

Skärgårdssökaren sa...

Mm hmmm... :-)

Anonym sa...

e roberto baggio che sbaglia l'ultimo calcio di rigore alla finale contro il brasile... come dimenticarlo? (@kalle: översätt, please)

Skärgårdssökaren sa...

Tror de flesta förstår av sammanhanget när du skriver 'roberto baggio', 'finale' och 'brasile'... Det kan ju inte handla om nåt annat än hans missade straff som avgjorde finalen... ;-)

LINDA LINDA LINDA sa...

Nu gör du det med vilje och endast för att retas...