lördag 3 september 2011

Dag 101

Sitter på bussen mot götet där vi idag ska möta det gamla storlaget ÖIS. Jag njuter av att helgen är här. Jag har en natts härlig sömn bakom mig och det känns som att även denna helg kommer att bli fantastisk! Tänker dock inte gå in på detaljer om vad som ska hända. Istället ska jag berätta vad som hände igår.

Jag var uppe innan tuppen, som vanligt, och ännu en jobbdag låg framför mig. Jag hade en leverans tidigt på morgonen så jag förberedde bilen jag skulle leverera. Det var en Renault Grand Espace och det tog inte lång tid förrän jag insåg att det var en väldigt nice car. Det exemplaret jag fick äran att testa på hade sju säten. Två längst fram, tre i mitten och två längst bak. De bakersta raderna bjöd ändå på hyfsat utrymme trots att det inte var fråga om en minibuss. Men det häftigaste var att varje individuellt säte kunde flyttas nästan hur som helst. Man kunde flytta dem fram och tillbaka, vända dem bakofram, fälla ryggstödet bak eller fram och fällde man det helt fram blev sätet till ett bord.

Min tanke var då att man kunde vända mittenradens högra och vänstra säten bakofram så att de var vända mot de bakre sätena. Sen kunde man fälla ihop mittensätet till ett bord och sätta det i mitten av de fyra sätena. Det hade skapat värsta limokänslan och det hade blivit en fantastisk discobil! Jag e riktigt sugen på en sån...

Men nu fick jag ju inte ta den till mig själv :( Istället levererade jag den till en lycklig turist. När jag stod och väntade på honom hörde jag nåt kraxande och flaxande ovanför mig. Där på ett balkongräcke satt två duvor. Jag var lyckligtvis snabb i tanken och flyttade mig eftersom risken var överhängande att få avföring i skallen. Mycket riktigt, det hade inte gått tre sekunder innan bomberna började falla. Så nära, men ändå så långt ifrån...

Sverige förlorade igår. Fan va kasst. Jag tror tyvärr inte Hamréns spelidé kommer att funka för Sverige. Någonsin. Plus att spelarmaterialet inte håller. Men för helvete, Ungern var inte bra!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

finns inget som heter Sverige längre, det var Zlatan som mötte ungern igår tydligen... det är vårt nya landslag enligt media... kan bara säga en sak: prrrf

Skärgårdssökaren sa...

Jo jag vet, det e ju därför det går åt helvete...