tisdag 6 september 2011

Dag 102

Så var det tisdag. Tråkigt efter storslaget underhållande helg, jag känner igen det där. Men denna helgen var nog ändå ovanligt magnifik. Den tar lätt plats på årets topplista. Det jag har svårt för att fatta är hur vi lyckas nosa upp så många märkliga händelser och intressanta personer. Jag funderar på om detta är den bästa tiden i mitt liv och undrar i så fall hur länge den kommer att fortsätta. En sak är säker, jag tar tillvara på varje sekund.

Så vad hände då? Ja, alltså det hände så mycket så jag får nog klippa bort en hel del. Efter matchen i Gbg tog jag mig hela vägen ner till Malmö för att fira min grymt gode vän Simon. Hans syster hade slängt ihop en härlig fest där jag och Jocke var hemliga gäster. Simon blev skitglad och det var ju precis vad vi hoppades på. Vi hade värsta partyt med fantastiskt bra stämning. Kanske lite för bra då vi fick besök av en väktare som mottagit en hel del klagomål. Men det löste sig.

Jag måste förstås rikta ett stort tack till värden Suanna som verkligen försåg oss med förutsättningarna för en enormt underhållande kväll. Sen att hon drog med oss till ett uteställe som inte riktigt var, för oss, passande, det gör inget. På festen fanns också en fransyska som hette nånting, men det var lättare att bara säga Lumiere. En trevlig tjej som inte alls hade grova armar, men man kan ju alltid låtsas...

Där var fler trevliga människor, men jag e så dålig på namn så de blir icke namngivna. Eller vänta, Emma hette en tjej. Så nu vet ni det helt i onödan. Ja, också Simons kompis Mirza som jag träffat en gång innan. Han lurade i en taxi-chaffis att jag var en världskänd DJ som spelar med DJ Tiësto. Chaffisen svarade med att han minsann hade lärt upp DJ Tiësto. Han kallade sig själv DJ Prince, ett namn som han tagit redan i början av 70-talet. Sen hade artisten Prince, enligt chaffisen, snott hans namn vilket resulterade i en stämning. Tyvärr vann ju inte DJ Prince...

Ack, om det inte bara var en av alla sjuka grejer vi fick höra. En överförfriskad göteborgare kom med andra lustigheter. Han var så full att han inte visste var han befann sig. Så sa han "vet ni vad jag ska bli när jag blir stor? En GPS. För då vet jag var jag e." Sen somnade han sittandes på ett trappsteg.

Ännu en gång, tack alla trevliga människor som gjort min helg. Kanske skriver jag imorgon om turen till Köpenhamn och Tivoli som var mitt söndagsnöje.

Auf wiederschnitzel!

Inga kommentarer: