fredag 30 september 2011

Dag 112

Hej och välkomna till dag 1-1-2, lätt att slå! Det var ju tänkt att ni skulle få lite bilder från Skärgårdssökarnas pizzakväll redan igår, men jag är en busy man så det hanns inte med. Sorry. Jag vet att ni säkert är jättearga på mig nu bara för det. ;)

Det jag har märkt när jag jobbat lite i Alex och Jockes kök är avsaknaden av vissa fullkomligt livsviktiga köksredskap. I måndags hade vi ju behövt en stavmixer eller vanlig mixer, men det hade de ju inte. Jag har svårt att fatta det! Hur fan gör man då milkshake?!?? Och i onsdags, när pizzadegen skulle kavlas ut, då visade det sig att de inte ens har en vanlig jävla kavel! Så Jocke fick plocka fram en whiskeyflaska, helt enkelt. Nu gjorde jag det ju jävligt bra ändå, men det hade nog blivit bättre med en lite finare whiskey...


Den första pizzan lade vi Dolmio tomatsås, skinka, fläskfilé och ost på. Den blev helt fantastiskt god, speciellt när man bredde lite baconmarmelad på! Stor succé direkt alltså, och den baconmarmeladen kan nog passa till rätt många grejer. Skärgårdssökarna var i alla fall grymt nöjda! Men vi hade mer deg, så vi beslutade oss för att göra en experimentpizza också. Minst sagt ovanliga pålägg blev det, som ni ser nedan:


Kanske tycker vissa att vi är dumma i huvudet som lägger en massa godis och chips på en pizza. Men det skiter vi i. Provar man inte nya saker så går man miste om mycket här i livet. Nu kan jag dock erkänna att det kanske inte blev någon megasuccé. Ok, halvan med tomat, ost, skinka, grillchips och sourcream & italian cheese-chips var faktiskt god. Som en vanlig pizza med extra krisp. Men halvan med tomat, ost, M&Ms, Marabou Caribbean och Haribonappar blev ingen hit. Det visade sig att smälta nappar inte är alls gott. Riktigt räligt, faktiskt! Såhär såg slutresultatet ut:


En härlig Skärgårdsafton var det, utan tvekan, och vi hann även med att mobba de aspirerande idolerna lite. Sitta och håna folk på TVn - det e najs!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha det var en magisk kväll :D. ikväll bär det av ordentligt för att söka skärgården :P

Skärgårdssökaren sa...

Eeeeeeh JA!! Riktigt ordentligt... Cutgarden i our hearts. Love