torsdag 8 september 2011

Dag 103

I söndags var jag på Tivoli. I Köpenhamn. Inget jävla fjortisdisco, alltså. Åkte dit direkt från Malmö, vilket jag på förhand tyckte var väldigt smart. Nu blev det ju lite jobbigare än planerat då resan inte riktigt gick som den skulle. Men innan jag satte mig på tåget hände det en rätt rolig grej.

Jag tog en stadsbuss i Malmö som tog mig till Triangeln. Där stannar ju tåget nuförtiden. Men tågstationen ligger inte precis exakt där jag hoppade av så jag började söka av området. Jag tog hjälp av gps:en och var snart på rätt väg. Men när jag rundade Hilton Hotel och gick förbi en parkerad buss var det någonting som fick mig att stanna upp. Stod det folk och väntade utanför hotellet? Var det en landslagslogga på bussen? Ja, det var det. Så jag stannade och väntade ett par minuter. Sen kom Elmander, skrev på någons autografblock och hoppade in i bussen. Han följdes av bl.a. Källström, Toivonen och Maestro. Sen kom svenska landslaget - Zlatan. Jag fick hålla mig för att inte säga nåt dumt. Tur då att Anders Svensson inte syntes till, för då vet jag inte om jag kunnat hålla mig. Tog ett par bilder och tyckte ändå att det var lite häftigt, mest för att det var så himla oplanerat.

Sen fortsatte jag mot tågstationen och kom lagom till ett tåg. Och på det tåget skulle jag sitta lääänge. För precis när vi kom över till Danmark, bara lite innan Kastrup, så körde tåget på en människa. Usch ja, inte alls nice, och tåget stannade såklart. Sen fick vi stå där i en dryg timme, för räddningstjänsten skulle komma och "städa upp" etc. Så jag blev lite sen till Tivoli, men väl där hade jag FANTASTISKT KUL. Familj och några släktingar var mitt sällskap, och vi är alla rutinerade Tivoli-rävar. Eller ja, jag vet inte om Johan är det, men han såg ut att trivas i alla fall. Och han lyckades vinna ett pris (när jag inte var med och tävlade...).

Synd bara att Amelie inte mådde riktigt bra :( Men jag vann ett samurajsvärd som jag beskyddade henne och de andra med. Ja, Johan vann också ett svärd (i tävling mot Kajsa..) men han var inte alls lika skicklig som jag. Det ser ett tränat öga direkt!

Fan va skoj det var, men nu när det är gjort så längtar man till Liseberg. Om nu Alex vill dit, hon verkar lite tveksam...

5 kommentarer:

Alexandra sa...

JAG VILL TILL LISEBERG, typ imorgon......

Ettan sa...

Jag fattade aldrig att det var tåget du satt på som var inblandad i påkörningen. Hoppas du slapp se för mycket... Tivoli var magiskt som vanligt, saknade syrran lite bara. Johan trivdes men det är tveksamt om han håller med dig angående vem som var vassast med svärdet ;) Liseberg, när då? :P

Skärgårdssökaren sa...

Nä, jag såg inte så mycket. Bara några brandmän som gick med svarta plastpåsar... Mja, Johan han har nog ett o annat att lära :P Liseberg ska det bli, helt klart! Förmodligen en söndag i september. Låter det bra Alex? Karro verkar sugen oxå...? Samurajlärlingen också kanske..?

Anonym sa...

Yiiihaaa!!! Liseberg it is! Nästa söndag gäller det alla får följa med! Ju fler desto roligare. Mvh du-vet-vem

Skärgårdssökaren sa...

JADÅ! Liseberg nästa söndag, som sagt!! Vi säger som såssarna - Alla ska med! Vi ska fan fylla ett helt Balder-tåg!!!