fredag 23 september 2011

Dag 108

Så har äntligen fredagen kommit och som vanligt är den ytterst välkommen. På mitt jobb innebär fredag att man har massor att göra och hinna med. Det brukar faktiskt vara den tuffaste dagen på hela veckan. Men det står man ut med eftersom helgen väntar runt hörnet.

Jag känner att jag har lagom mycket att uträtta denna helg. Ikväll är det träning och sen ladda inför morgondagens match som gäller. För det är vinst som gäller, ingenting annat. Seriesegern ska vi ta! Förhoppningsvis får man anledning att fira på kvällen då när Skärgårdssökarna ska sammanträda igen. Hade såklart varit nice om fler hade hängt på, typ Simon och Munk kanske. Eller någon annan god vän. Oklart ännu om det blir någon discobil, men man kan ju alltid hoppas. :)

På söndag blir det bara en lugn dag med film och god mat med Jill. Ja, inte vilken film som helst... Vi har bestämt oss för att se LEJONKUNGEN!!!! Det var alldeles för länge sedan jag såg den. Har hört att den ska gå upp på bio igen, fast inte i Sverige tyvärr. De har nämligen gjort den i 3D-format nu. Hade varit synnerligen intressant att få uppleva. Men den vanliga är det ju inget fel på, så jag deppar inte. Ska bli härligt att ännu en gång få leva sig in i denna episka historia och sjunga med i de fantastiska sångerna. Visst, det kommer en period där i mitten när man sitter tårögd och känner sorgen. Men "han lever i dig nu" och snart har kungen hittat sin plats. Mmm, finns ingen bättre film...

Take care
Skärgårdssökaren

3 kommentarer:

Anonym sa...

ooooh vad jag mös när du berättade om lejonkungen min kamrat :D. jag vet vad vi ska göra, vi ska skicka ett personligt brev till alla bio-bolag i vårt avlånga land och be dem att visa lejonkungen. spelar ingen roll om vi så ska upp till treriksröset och härja, visar dem den där så tar vi oss dit!!! därmed basta! //J

Skärgårdssökaren sa...

Wow det kan vi ju göra!! Men om det blir så långt upp i vårt avlånga land så kan jag ju passa på att säga: Etta inte köra!!!

Anonym sa...

nedrans!!! då njuder jag på flyget :P //J