lördag 16 juli 2011

Dag 80

Hur fan kan en tvättnyckel bara försvinna? Som jag har letat efter den jäveln! Jag har flyttat på alla möbler i hela lägenheten, tittat under, över, bredvid bakom, i, mellan... Jag har till och med sökt igenom alla mina kläder, med fickor osv. Ingen tvättnyckel.

Så öppnade jag dammsugaren och kollade i påsen. Eller kände, rättare sagt, för man såg inte mycket. Då kände jag det... Ett föremål som matchade tvättnyckelns form och storlek perfekt. Glad som in i helvete blev jag, försökte frenetiskt få tag i det genom det lilla hålet. Till slut fick jag grepp om det och drog det triumferande ur påsen. När jag insåg att det var en dekorationssten och min lycka vändes till hopplöshet och vrede, då föll jag på knä, begravde ansiktet i händerna och muttrade varje svordom jag någonsin hört plus kanske ett par nya.

Jävla tvättnyckel. Var kan den vara? Det enda ställe jag kan tänka mig som jag inte letat på redan det är i Jills kläder. Men hon har så nedrans många kläder så där får hon baske mig leta själv. För jag pallar inte mer. I'm done. Det enda positiva med det här möget är att jag hittade cykelnyckeln och nyckeln till förrådet.

Dagens fråga: Någon som vill sälja mig en toppmatad tvättmaskin?

Inga kommentarer: