söndag 31 juli 2011

Dag 88

BINGO!!! Jajamen, jag klarade det även detta år - festivalbingo! Detta år hade jag min trogna Skärgårdskamrat vid min sida hela vägen. Vi åt texasburgare, grekiskt grillspett, langos, munkar och, som storslagen avslutning, underbart god friterad banan. Sen utropade vi BINGO och kunde fortsätta mot nya dramatiska äventyr.

Tyvärr vinner man ju inget, förutom äran, när det gäller festivalbingo. Men det finns andra ställen att vinna grejer på. Som t.ex. de där klo-maskinerna. Jocke skulle ju vinna nåt mysigt till sin käraste, så han provade med flera olika klor utan att lyckas. Ack, han glömde att det krävs ett skarpt sinne och stadiga nerver för att lyckas. Med överdriven självsäkerhet klev jag fram, tryckte i två femmor och fiskade upp en discoblinkande gummiboll på första försöket. Knappast oväntat, enligt Jocke.

Vad natten sedan förde med sig orkar jag inte skriva om här och nu, och det kanske är bäst så. Enormt roligt hade vi i alla fall. Jocke, Siiimooon, Herman och Hansen (men skäms som försvinner så, Svans) ni är alla värda en festmedalj.

Dagens fråga: Hur hett var det på dansgolvet?

Inga kommentarer: