onsdag 27 juli 2011

Dag 85

Jaha så var denna dagen till ända. Har sovit typ för mycket eftersom jag inte mår bra idag. Har sett mycket på film också, ser en nu faktiskt, men jag orkar knappt hålla koncentrationen uppe. Så jag skriver lite samtidigt. Ingen speciellt bra film ändå.

Såg Transformers 2 innan. Nej jag tyckte inte ettan var speciellt bra, men tydligen har Transformers helt plötsligt förvandlats från nördig leksak till toppmodern underhållning. What the fuck?! Nä, bara för att filmbolagen kan klämma fram grymma animationer av bilar som på några sekunder konstruerar om sig själv till jättelika mördarmaskiner, så betyder det inte att man får fram en film som kan underhålla mig i mer än två timmar. Inte ens när det fläskas på med krig, explosioner, ungdomlig kärlek och vackra kvinnor. Handlingen platsar knappt i ett halvkasst datorspel och även om en hel del framstående skådisar medverkar så är där inte en enda karaktär som framstår som ens måttligt intressant.

Just nu spelas Transformers 3 mitt framför mig och det verkar inte ha blivit ett dugg bättre. Snarare tvärtom. En jävla massa snack, en ännu konstigare handling och en massa nya löjliga småmaskiner. Nä, fan, tror bara de mest hängivna fansen kan vidhålla att de får ut nåt av den här röran. Jag hoppas verkligen denna filmserie nu har fått sitt slut. Jag tröttnade för länge sen.

Dagens fråga: Varför tittar jag på detta?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Titta på ngt vettigt istället!!! Tråkiga filmer. (en kommentar som sagt)

Skärgårdssökaren sa...

tyvärr får man inte alltid bestämma vad man ska titta på... (men det var trevligt att du skrev en hel kommentar)