söndag 17 juli 2011

Dag 81

Jag var i Landskrona igår på karnevalen. Hade inte varit där på hur många år som helst, så det var kanske på tiden. Jag har nöjt mig med Helsingborgs- och ibland Malmöfestivalen på senare år. Vad gör jag på festivaler? Äter som in i helvete. Där e ju mat i massor! Tyvärr var jag inte jättehungrig igår så jag fick nöja mig med ett härligt grekiskt grillspett. Jättegott marinerat så jag blev nöjd.

På Helsingborgsfestivalen siktar jag på Festivalbingo, som vanligt. Vad är det? Jo, tänk er att ni ser festivalen uppifrån. Vagnarna/stånden är rutor som ligger sida vid sida. Varje ruta som man äter mat ifrån sätter man ett kryss i. När man har fem kryss i rad så har man Festivalbingo!

Det gäller att inte vara för kräsen om man ska få Festivalbingo, för man måste trots allt hitta fem ställen i rad som erbjuder mat som man tycker om. O det räcker inte att köpa en läsk på ett ställe, det räknas inte. Så nu när ni vet hur det går till, gör ett försök! Ni har ju hela festivalen på er...

Dagens fråga: Hur hade mitt liv sett ut om Coca Cola inte hade varit alkoholfritt?

Inga kommentarer: