fredag 5 augusti 2011

Dag 90

Nu sitter jag här ensam, en fredagkväll.. Skönt med avkoppling! Var riktigt uppe i varv efter jobbet och när frugan lämnade lägenheten med sina kompisar kunde jag vilt dansa runt till asgrym musik utan att störa någon. Men det blev varmt och snart varvade jag ner till det underbara tillstånd jag befinner mig i nu.

Det är Ljusfest i Ängelholm och kanske smyger jag ner till stan sen. Men det blir inget partajande eftersom det är match imorgon. Är så grymt fokuserad på den trots att jag kanske inte kan spela. Serien kör igång igen och det är allvar och skoj på samma gång. Önskar så jäkla mycket att jag hade varit skadefri!

Just nu lyssnar jag på Queen (oväntat?) och funderar på om jag ska göra något kreativt eller bara smälla på en rolig tv-serie. Hoppla, nu började fyrverkerierna som alltid smälls av på Ljusfesten. En riktig ljusshow, får man säga. Tyvärr ser jag inte den jättebra från min lägenhet, men jag får ändå en härlig känsla inom mig. Tror det beror på att fyrverkerierna på nyår lyser upp en annars svart och tråkig vinter, så på något sätt har man de där upplyftande, förväntasfulla känslorna länkade till de färgsprakande raketerna. Nu, tio minuter senare, är det över.

Dagens fråga: Hur jävla taggad kan man vara?!?!?!?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

dagens fråga: kommer jag att förlåta dig?

Skärgårdssökaren sa...

Dagens svar: Ja!