söndag 21 augusti 2011

Dag 95

Jag ber om ursäkt för den fruktansvärt dåliga uppdateringsfrekvensen på den här bloggen. Det finns bara en förklaring och det är att jag håller på att omstrukturera typ hela mitt liv, så jag har haft få lediga stunder och de lediga stunder jag haft har jag använt till o pusta ut lite.

I fredags var det sammankomst för Skärgårdssökarna. Vi har en ny hemsida, om ni inte har märkt det på facebook.com/skargardssokarna :) Kvällens tema var Uggling, och jag måste säga att det blev stor succé! Visserligen hittade vi inte några främlingar som ville uggla med oss, vilket var vår ursprungliga plan, men vi hittade en Juliana och en Milli som ugglade med bravur. En bild på Milli och Jocke som UGGLOR.

När Milli sedan försvann hem gick Skärgårdssökarna med Juliana till Harry's där det var härligt tryck på dansgolvet. Vi dansade vidare nästan ända fram till stängning, med bara en utomhuspaus då vi snackade med luggkillen och bittra helsingborgstjejen. Därefter blev det nattamat på McD där en vänlig själ vid namn Fredrik jobbar. Jockes bordsskick hade visst en dålig dag, men det kanske var för att vi satt vid en bänk utan bord.

Sen rullade discobilen igång och det blir ju än mer succé med en nybränd discobilsskiva. Genom stan, upp till Stattena, sång i McDs drive-in som inte alls var uppskattad (tråkmånsar), köra hem Juliana, ner på stan igen, plocka upp två främlingar på en busshållplats, köra dem till Tågaborg, bli klassad som "den bästa taxin i världen" ännu en gång, få dricks, ner till stan igen, plocka upp en bast, vilken bast, jo Basten, köra hem Jocke, köra hem Basten till Höganäs, hem till Ä-holm, tack och god natt!

Idag ska jag kolla på Höganäs BK när de spelar mot Markaryd på Julivallen. Hoppas fan grabbarna är laddade för jag vill fan se fotbollsgodis idag!

Dagens fråga: Ska ni KLICKA HÄR och se bilder från min o Jockes dansstrejk?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fan vad bra vi är!! Vi är fan bäst, men det e inte jag som säger de. Förrresten, det var dem
Grovaste armar jag sett!!!

juliana.persson sa...

Nu känner jag mig liten. A, det gör jag!

Skärgårdssökaren sa...

Juuuust deeeet!! Juliana, jag skulle vilja se ugglingsbilden milli tog på oss tre :P

Ettan sa...

Jag o 4:an ugglade på balkongen igår.. hoade lite men fick inga svar, tråkigt.

Skärgårdssökaren sa...

Dålliga grannar!!

juliana.persson sa...

Jag har den i min mobil. Mmsar den till Fotbollsproffset