måndag 15 augusti 2011

Dag 94

Tänkte börja detta inlägg med en liten hyllningssång med Hava nagilas melodi: SIIIMOOON NANANA SIIIMOON NANANA SIIMOOOON NANANA SIII-III-MOOON!!!

Med det avklarat kan jag konstatera att jag haft ännu en sjukt grym helg. Lördagens match blev måhända lite onödigt spännande, men vi vann och jag gjorde mål. Let's leave it at that. Efteråt blev det pizza o PL hos Jocke med ett gäng, och denna lugna tillställning övergick sedan nästan sömlöst till fartfylld förfest. Jesper som e ny i laget välkomnades och han bjöd upp till en sång som fick laktosintoleranta Jocke att bli lite orolig. Eftersom denna blogg är brutalt uppriktig måste jag dock tyvärr konstatera att Jeppe lyfte glaset nån gång för mycket under kvällen och hans mage reklamerade en del, så att säga. Men han ska ha all heder för sin positiva attityd!

Själv var jag lika nykter som förväntat och hade så fantastiskt roligt ända till jag satte mig på tåget mot Ä-holm kvart i sju. Va gör man ute så länge, kanske ni tänker, Skärgårdssöker eller?? Nä, faktiskt inte! Min Skärgårdskamrat gjorde även han för många lyft med armen och försvann spårlöst lika plötsligt som den skickligaste av trollkarlar. Så istället för att söka efter den mytomspunna Skärgården så hjälpte jag Simon i hans jakt på villebråd. Needless to say så är jag en fantastisk wingman och när natten sakta omvandlades till morgon planterade vi varsamt ett frö som innan söndagen var slut hade växt upp till en vacker blomma redo att av Simon plockas...

Jag spenderade några timmar av morgonen i fridfull sömn ute på balkongen. Sedan bar det av till gamla goda Rydebäck där jag med mina vuxna systrar och den äldstes käraste hade en lagom lugn, grillig, flummig söndag. Tre kakor till syskon och en Johan som försökte förstå alla våra knasigheter. Men det förvånar mig inte om han snart är med och dansar indiandans till Roger Pontare. Det är sånt man gör i vår familj.

Helgen var så rolig att jag helt glömde att jag hade ett jobbärende i Ängelholm jag skulle gjort i morse. Oooops!

Dagens fråga: Hur kul är charader, alltså?!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mister söderström har påstått att mister eriksson är laktosintollerant, när han i verkliga fallet är glutenintollerant. Hur tänker mister angående detta?

Skärgårdssökaren sa...

Mister Söderström parodierar mister Erikssons placebointolerans....

Anonym sa...

Jag misstänkte det men ville ändå vara lite jobbig och påpeka det, det hade inte spelat någon roll om det nu hade varit på det viset att du skrivit fel. För vi båda vet att du hade försvarat dig i vilket fall :)

Skärgårdssökaren sa...

Vi vet vadå?!?! Jag är inte blyg för o erkänna mina misstag... Jag kan därför erkänna att min pik mot din hittepåintolerans blev otydlig eftersom jag glömde skriva till en sak i stycket ovanför, där jag skrev om pizza. Tanken var att där mobba ditt val av kebab så att den efterföljande piken skulle vara lättare att förstå. Capisce?

Ettan sa...

Han dansar nog snart.. det ska jag se till :P