tisdag 9 augusti 2011

Dag 92

Hujedamig! Segar mig lite i soffan, för det är jag fan värd. Jobbade till halv tio igår och tränade första riktiga fotbollspasset på några veckor tidigare ikväll. Så man är lite slö. Sen vet man att imorgon kommer bli den tyngsta jobbdagen på länge. Kanske någonsin.

Dessutom är onsdagen extra seg eftersom den är mitt imellan två helger. Just denna onsdagen ligger mitt imellan två fantastiska helger, tror jag bestämt! Eller, ja, förlusten i lördags var ju tung, men sicken kväll/natt/morgon man hade sen! Mötte upp my fellow Cutgarden searcher (Skärgårdssökare) i stan och följde med på en liten men rolig förfest. Åt torra (men goda?) bullar och drack Eldorado-Cola, vilket kanske inte är så über-lockande, men det funkade. Jocke och jag klassade ut damerna i Uno, men de fuskade såklart och försökte splittra den manliga dubbeln.

Sen gick vi ut och hade en låång jääävligt rolig utgång som slutade i Jockes soffa vid sex-tiden. Sjuka människor träffade vi. Roliga. Arga. Konstiga. En tjej hävdade att hon blivit knuffad av en sjöko när hon surfade på Öresund. Hur låter en sjöko, undrade hon. Vi visste inte. Så vi gick runt och frågade, men ingen visste. Inte ens 92an från Tånga. Och inte hickande fylletjejen från Åstorp. Men nu vet vi.

Jag blev utskälld efter noter när jag retade upp en tjej som hade fått ett glas eller fem för mycket. Hon överreagerade nåt fruktasnvärt, vilket bara gjorde det ännu roligare att fortsätta reta upp henne. Men sen blev det lite jobbigt att ha en vrålande saliv/whiskey-fontän tre centimeter från ansiktet, så mitt undermedvetna satte igång ett billarm som satte punkt för det hela.

Det var bara lite av det skojiga som hände, och då har vi inte ens nämnt Skärgårdssökandet! För ingen utekväll med Jocke utan Skärgårdssökande! På lördag fortsätter vi, i Köpenhamn. Mot Heidi's! Det är därför jag tror nästa helg också blir awesome. Och Simon ska kanske med. O leta efter Josefin...

Dagens fråga: Får vi höra Ladioo på lördag?

Inga kommentarer: