måndag 29 augusti 2011

Dag 99

Klockan är snart halv sex denna mörka måndagmorgon och jag sitter på tåget till jobbet och tänker tillbaka på veckan som gått. Den har varit riktigt tuff, utmanande och rolig. Jobbedagarna har inte lämnat mycket tid för avslappning och jag har därför njutit extra mycket av helgen.

Matchen i lördags vanns med 4-0 och jag gjorde division 1-debut när jag hoppade in med en halvtimme kvar och ställningen 3-0. Ärligt talat så hoppades jag på lite mer action i debuten, men jag får ändå klassa min insats som godkänd med tanke på att matchen var avgjord och hade blivit lite avslagen. Jag fick inte så många bollar att jobba med så det var inte jättelätt att göra något. Så jag är nöjd även om jag vet att jag kan göra så mycket mer. Det ska jag visa i de åtta matcherna som vi har kvar.

Jag tyckte också det var jättetrevligt att mamma, pappa och Kajsa kom och kollade. Åkte med mamma hem sen och vi pratade och lyssnade på discobilsskivan. Jocke började så smått försöka locka mig till utgång, men då sa mamma "det är väl bäst att du vilar upp dig inför nästa vecka." Mjaa, kanske det, men när det sen stod klart att Jill skulle lägga sig tidigt inför söndagens jobb så var jag ju tvungen att sticka ut och hitta på roligheter. Så marsch ner till tåget och snart var festen hos Jocke igång!

Det blev som vanligt en grymt rolig kväll, på Pianobaren, Telegrafen och Harry's med mycket bus och tokigheter. Ibland undrar man var gränsen går. Träffade Micke Jönsson, legenden, och då blir det alltid synnerligen underhållande, för snacka skit, det e han fanimej bra på! Fick även i uppgift av min syster att testa en raggningsreplik. Eller ja, jag skulle ge den till en singelkompis, men det var rena rama toffelklubben denna natt, så jag fick helt enkelt testa den själv i undersökande syfte. Repliken var "hade du varit en hamburgare på mcdonalds så hade du hetat mcläcker..." Juuust deeet, jättebra replik, inte alls cheezy.

Jag hittade en söt tjej på en busshållplats. Tänkte direkt "fan här skulle Hansen varit" men så kom jag på att han numera också har flickvän. I alla fall så började jag prata med den här tjejen (Malin) och hon var både trevlig och rolig. Hon var fantastisk på det här med ironi, vilket var mycket underhållande. Jocke kom med mat och joinade vår diskussion. Han tyckte också hon var rolig och sa "jag gillar henne." Då var det dags. "Ja det e en söt tjej", sa jag och vände mig mot henne. Sen fyrade jag av repliken Amelie hade gett mig. Malin började skratta med munnen full av smurf-pommes frites. När hon svalt ner maten sa hon "shit va dålig...men jag uppskattar det ändå.." Mmm, jag tror faktiskt mina singelvänner kan ha nytta av den... Eller vad tror Simon?

Jaja, nu har jag nästan skrivit klart detta inlägg och då är klockan tio i nio på kvällen. Som det kan gå. Men jag tror jag skriver nytt imorgon och då är det jubileum - Dag 100! Puss & Kram <3

Dagens fråga: Ska man ta o lura skumme på tåget nu?

Inga kommentarer: