måndag 3 oktober 2011

Dag 113

Jag kan fan inte förstå hur tiden kan gå så nedrans fort och ändå finns det stunder då det känns som att tiden har stannat i ett jobbigt ögonblick som man bara vill bryta sig loss ifrån och glömma. Helgen kom, förde med sig fantastiska stunder som man önskar hade varat längre, och sen bara var den slut helt plötsligt. Sen stannade tiden. Timmarna känns som dagar och känslor som varken går att beskriva eller förstå flammar upp i mitt medvetande. Det är som att de är skrivna otydligt i finkornig sand och när man försöker förstärka dem rasar de bara ihop. Förr eller senare kommer ett tillfälle då jag måste ta ett viktigt beslut utifrån de här känslorna och då gäller det att jag har tolkat dem rätt.

Men jag måste lita på att allt klarnar när tiden har fått sätta sina spår. Så länge får jag leva i ovisshet på bästa möjliga vis. Genom att skratta, le och ha lika roligt som jag brukar. För roligt hade jag i helgen. Nästan bara roligt. Två negativa grejer bara: 1. Vi lyckades inte vinna i helgen utan spelade 1-1 och jag fick tyvärr utgå med en skada. 2. Arsenal förlorade. Lyckligtvis så förlorade Sylvia med hela 4-0 så nu leder vi med två poäng. Men det blir en spännande avslutning, verkar det som.

I lördags efter matchen begav jag mig till Höganäs BKs klubbstuga där jag skulle festa loss med mina gamla lagkamrater. De hade under dagen vunnit över Åstorp med 8-0 och snott åt sig tredjeplatsen i serien. Grymt bra jobbat! Det blev också en fantastiskt rolig fest med mycket sång, dans, tårta och lekar. Festen fortsatte sedan i Hbg där Skärgårdssökarna återigen gjorde natten minnesvärd både för sig själva och en del andra människor. Sen åkte vi discobil hem ovanligt tidigt (strax efter fyra..) för att hinna sova lite inför söndagen.

För i söndags drog jag, Jocke, Alex, Munk och Linda till Liseberg! Någon envisades med att vi skulle gå upp redan innan nio för att vara där i tid. Visserligen en bra tanke, men guuuud (förlåt Jonte) va trötta vi var. Men det blev otroligt lyckat och minst lika kul som vi hade förväntat oss. Jocke hade dessutom turen att gå hem med en stjärnvinst i år igen. Grattis!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag citerar Churchill:"A pessismist sees the difficulty in every oppertunity; an optimist sees the oppertunity in every difficulty" och du är definitivt opptimisten! thats it

ps: detta var en av världens bästa helger :D

Skärgårdssökaren sa...

Visa ord du har hittat :-) optimism is the shit!

Ja jag älskade också denna fantastiska helg! Tyckte nästan jag hyllade den för lite :-) It was beauutiful!!