onsdag 5 oktober 2011

Dag 114

Hur nyfikna är ni?

Jag kan vara rätt nyfiken ibland. Men jag kan även vara tålmodig. Och jag måste inte veta allt - bara det mesta... Idag städade jag en minibuss på jobb som var väldigt oren. Den var skitig och det låg skräp lite här och var. Under ett säte hittade jag en strumpa. Den var nog kvarlämnad där med flit, för det låg någonting i den. Jag tror de flesta hade blivit nyfikna och kollat vad som låg i. Men det är den typen av nyfikenhet som gör att folk råkar hitta kroppsdelar. Så jag kollade aldrig.

Ni kan själva tänka er hur det hade varit att vända ut och in på strumpan och finna ett avskuret öra eller nåt. Sånt händer, tro mig, kanske inte så ofta, men det KAN HÄNDA DIG! Jag vill inte skrämma upp känsliga läsare eller så, men det kunde också varit en äcklig, förkrympt tå med jord innanför nageln. Bara ännu ett exempel. Jag har sett det på CSI.

Tänk om det varit ett öga. Med en bit av nervtrådarna hängande lite löst från baksidan. Vad hade man gjort? Ringt polisen, antagligen. Sen hade det blivit förhör och en massa annat. Då hade man suttit där och förbannat sin nyfikenhet. Och varje gång man hade städat en minibuss hade man fått upp den där bilden av örat eller tån eller ögat....eller varför inte blindtarmen...

Men det sjukaste hade fan varit om man vänt på strumpan och fått ut...en älgtjur! Skogens konung vettu! En tolvtaggare va?! Hur fan har DEN kommit dit?!?!

5 kommentarer:

Anonym sa...

a walla walla walla huh, tell me more tell me more hitta du några tår?!? (grease) //J

Skärgårdssökaren sa...

Nädu, än har jag inte hittat några tår, tack o lov. Har du?

Ettan sa...

Eller så hade någon gömt en bunte pengar och så missade du din chans att bli rik..

Skärgårdssökaren sa...

Naaee, var mindre och tyngre än en sedelbunte, så mycket vet jag!

Linda sa...

En kondom?