fredag 21 oktober 2011

Dag 121 - Guldhelgen är här!

Så var ännu en arbetsvecka avklarad och en guldkantad helg står för dörren. Varbergs BoIS är som bekant klara för Superettan som seriesegrare i division 1 södra. Men imorgon ska vi spela vår sista match för säsongen och den vill man ju såklart vinna. Därför har jag och Aziz i vanlig ordning laddat med en riktigt köttig middag och ska nu sova ut ordentligt. Vi har också sett Sylvia-matchen på dvd så nu vet vi vad vi gör för fel och kan börja göra rätt istället...

Efter matchen blir det fest. Förfest hos mig och Aziz med åtminstone tre Höganäsare som är grymt välkomna! Aphjärnor kommer slukas, det kan jag lova! Sen blir det guldfest på Campus med laget. Mer är inte bestämt, tror jag, men firandet kommer pågå långt in på söndagen. Det ska helt enkelt bli en oförglömlig dag på många sätt, men det slutar ju inte där.

För på söndag är det dags för ännu en guldfest - HIFs! Pizza på Torino med det bästa HIF-sällskapet som finns, följt av match och sen vilt firande på stan. Det ska också bli en oförglömlig dag!

Jag knappt fatta hur det här kan hända - guld för oss i div 1 och guld för HIF i Allsvenskan. Och det hela avslutas samma helg med vad som kan betraktas som en enda lång mega-guldfest över två dagar. Det ska bli magiskt!!

5 kommentarer:

pg sa...

Kung du är kalle!

Anonym sa...

Idag är dagen med stort D, cant wait :)

DanielM sa...

Åh, jag vill också se Sylvia-matchen igen! Kan inte du fixa så att vi kan köpa den?

Skärgårdssökaren sa...

It was beautiful...! Jag kan försöka fixa en kopia, Daniel.

DanielM sa...

Det hade varit fantastiskt snällt!