tisdag 10 maj 2011

Dag 49

iPhonen... Jäkla skit. Försöker lura en hela tiden. Batteriet, vi vet alla att det inte räcker länge. Visst, det beror mycket på hur man använder den och den håller faktiskt hyfsat länge om man inte rör den alls. Meningslöst, javisst, den är ju till för o användas. Men lita inte på procenttalet som anger hur mycket juice där e kvar. Det ljuger.

I morse drog jag ur telefonen ur laddaren tjugo över sex. Sen använde jag knappt den, för jag ville se hur det skulle gå. Åtta timmar senare, innehållande bara ett kort samtal och två skrivna sms, så gick den ner från 100 till 99 procent. Visst, tänkte jag, in my dreams att den har en passningstid på 800 timmar.

Nä, det är rent lurendrejeri. Jag fortsatte att inte använda den och jag blev knappast förvånad när den bara 40 minuter senare redan var nere på 98%. Apple-skit. Jag går inte på det. Jag saknar min gamla Nokia 3210...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Belt you!! Iphone kommer att bli din nya wifelumber!!

Skärgårdssökaren sa...

Haha, nä fan, näver bäver! Shut the fuck up!