tisdag 24 maj 2011

Dag 58

Det är väl inget fel att visa sin kärlek till en annan person helt öppet. Jag vet hur det är att vara nykär, så det stör mig inte alls att folk råhånglar på stan etc. Det får de göra hur mycket de vill. Och hålla handen. Och ta en snabbis bakom en buske. Det är ok. Men för helvete, varför i all sin dar ska man hålla handen när man cyklar??

För det första är det ju halvt livsfarligt. För det andra är det ju jobbigt. För det tredje ser det för jävla löjligt ut. Jag hade kunnat fortsätta, men jag tycker de tre sakerna räcker långt. Ok, säkerhetsrisken kan man kanske ta. Vem har inte gjort småfarliga saker med sin käresta? Men jag förstår inte hur man kan tycka det är mysigt.

Man måste ju vara en bit ifrån varandra för att inte styrena ska slå ihop. Och då måste man sträcka sig långt samtidigt som man håller balansen. Det är inte bekvämt och man har inte uppmärksamhet nog för att känna hur mysig själva handhållningen är.

Resultatet blir istället en vinglande framfart som ser oerhört löjlig ut, som inte är mysig och som ökar riskerna för en rejäl hjärnskakning. It's not worth it.

Jag såg ett cyklande, handhållande par idag, som ni kanske misstänker. De såg ut som ena riktiga idioter.

Inga kommentarer: