fredag 20 maj 2011

Dag 55

Vad är det med folk? Kan de inte läsa? Det är automatiska dörrar på biltvätten, så man kör fram till portarna så öppnas dem! Mannen i bilen framför var tydligen helt köttad i huvudet. Han körde inte fram till portarna. Han bara satt o glodde o trodde att allt skulle lösa sig, typ. Hur vet jag inte, jag tror inte han tänkte så långt. Trodde han att dörrarna kunde känna av att han var där, åtta meter ifrån? I så fall är han ju inte mindre korkad.

Nä, han bara stod där, i flera minuter och gjorde ingenting förutom att blockera för mig som skulle göra mitt jobb. O jag pallade helt enkelt inte vara nån jävla personlig assistent till den här mannen. Så jag brydde mig inte om att upplysa honom om hur det hela fungerar. Dels för att där är en jättestor skylt precis bredvid porten som förklarar allt så en treåring med adhd skulle fatta. Och dels för att det var intressant att se hur länge idioten skulle sitta där och vänta på ett gudomligt ingripande. Till sist fick han igång några hjärnceller och lyckades med det till synes omöjliga.

Men är han en idiot av sällan skådat slag? Nej, tyvärr inte. Han är bara en i mängden av tvättidioter. En idiotgrupp nära besläktad med "vet inte vilket håll jag ska sätta in kortet på"-gruppen. Det är ju inte lätt att tolka den lilla kortsymbollen som visar vilket håll magnetremsan ska va åt...

1 kommentar:

Karro sa...

Hehe.. fast min närmsta bankomat visar fel håll på bilden ;)