torsdag 26 maj 2011

Dag 59

Idag känner jag för att hylla någon. Eller några. Så jag vill plocka fram ett gäng som e så jävla grymt. Jag tänker förstås på Höganäs BK! Sicket gäng! Vi har så jäkla skön stämning i laget just nu. Vi samlar på oss vinster genom att kämpa för varandra och trots att det ibland blir lite sura miner på träningar så känns det ändå som att vi är bäst tillsammans.

Idag vann ett lag (mitt, daah) rätt solklart på spelet. Det var tungt för det andra laget, men nästa gång kan det vara tvärtom. Och det vet alla om, så därför glöms det snabbt och nästa träning är det järnet som gäller igen. Det gäller även matcher, för då SKA vi bara vinna.

På samlingen efter är vi alla glada. Tjafs, skämt, diskussioner, sågningar av allsvenska skitlag, allt med positiv ton. Vi trivs. Och bilresan, ojojoj. Idag var det gamla Ängelholmsgänget samlat igen, dvs. jag, Staffan och Viktor, och det nya tillskottet Dario [Daiio]. Högljudd sång (och skrik) hela vägen hem, och Dario suckade sig igenom en rad gamla dansbandsklassiker. Det e Gaga som gäller för honom. Han har tydligen satt henne tre gånger. True story.

Men glädjen kan försvinna lite på söndag. Om vi inte vinner. Men det ska vi fan göra. Det SKA vi FAAN göra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

men va faaan!!! bilresan till träningen då? den måste ju ha varit bättre pfff

Skärgårdssökaren sa...

haha, den va bra den med, men va fan det var ju återförening av ä-holmsgänget!!