lördag 4 juni 2011

Dag 62

Nuuu vankaaaas det laaagfeeeest... Ja, efter torsdagens förkrossande 7-0-seger mot Laholm är vi i HBK värda lite festligheter. Nu blir det fördrink på Hamnpaviljongen halv fem, sen mat på Haket vid sex, därefter lite båttura och så räknar jag med lite clubbing som avslutning. Eller ja, avslutning och avslutning. Det lär bli en hel del Skärgårdssökande, vilket gör avslutningen högst osäker.

Det jag förväntar mig av kvällen är följande: 1. Hela gänget har det grymt trevligt. 2. Maten är god. 3. Vår fantastiska lagvisa kommer eka i Helsingborgsnatten. 4. Munk blir asfull. 5. David blir sliskfull. 6. Simon levererar. 7. Herman, med senaste lagfesten i bakhuvudet, försöker hålla igen med whiskeyn. Kanske lyckas han, kanske inte. 8. Visar drar igång schlager efter schlager i början av kvällen, taggad till tusen, men allt eftersom kickar effekten av rödvinet in och han hänger vid en pelare på Harry's innan han går hem tio över ett.

Men jag vill också varna för ett par tänkbara överraskningar: 1. Munk håller drickandet på en lagom nivå, till vår och hans kärastes stora glädje. 2. Sebbe avslöjar att han är bisexuell. 3. Simon blir sjösjuk. 4. Hansen försvinner. Vi får senare reda på att han gick av i Danmark och festade med det andra "laget" på kajkanten i Helsingör. 5. Zlatko och/eller Zlatan dyker upp.

Sen finns där ju en del saker som definitivt inte kommer hända. Typ, jag blir full, Jocke tofflar innan midnatt, Munk är nykter, ingen sjunger på hela kvällen, alla dansar till Robyn etc...

Skepp ohoj landkrabbor, här kommer vi!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha! Så klockrena förväntningar! Allt kan hända! ;)