torsdag 30 juni 2011

Dag 75

Oj vilken onsdag det blev. Jag o Simon o hans Emil hyrde Segways som planerat. Det var riktigt roligt o trots att de går i max 20 så hinner man ändå en bra bit på två timmar. Gott va d o glida runt en varm sommardag, utan mål och mening, bara planlöst sväva fram.

Precis när vi skulle lämna tillbaka maskinerna så kom en tant ut från ett trapphus o bad om hjälp. Hennes rullstolsbundna gubbe skulle ta sig upp för en trappa via en trapphiss o det var ju inte lätt för henne att flytta honom från rullstol till hisstol o tillbaka igen. Så de tre gentlemännen återlämnade Segwaysen och gjorde en god gärning.

O fler skulle det bli. Efter att ha laddat för fest hemma hos Simon skulle vi ut o göra stan. Vad får vi se vid parkeringen vid Trädgårdsgatan? Jo ett gäng tjejer, de flesta troligen under 20, i en vild diskussion om hur de skulle lösa situationen som de fann sig i. Deras bil hade nämligen fått punka och stod halvvägs på vägen och halvvägs på parkeringen.

Där kommer vi, de tre gentlemännen, en full, en nykter och en ointresserad, och tar tag i saken. Det hade nog inte slått nån av tjejerna att det troligen låg ett reservhjul i bakluckan. Så jag öppnade och kollade, tänka sig, det fanns det! Simon och jag skred till verket för tjejerna hade ingen aning om hur det skulle göras. Eller ja, Simon stod väl mest o tjabbade... Men jag klarade mig fint på egen hand och när allt var klart var det ett gäng oerhört tacksamma tjejer som kunde återvända hemmåt.

Dagens fråga: Hur många tjejer raggade Simon på den här natten?

1 kommentar:

Karro :) sa...

Måste ha varit en fet baklucka det...