lördag 2 april 2011

Dag 23

Har ni sett världens sämsta film? Det har ni säkert. Ja, ni vet, Blair Witch Project. Jo, den är visst sämst. Skräck i allmänhet är helt jävla fucking meningslöst. Men Blair Witch Project revolutionerade hela genren genom att hitta ett helt nytt, oslagbart sätt att suga. För det första handlade det om en häxa i en skog. Typ. Det är sånt en fyraåring är rädd för. Sen såg man ju absolut ingenting av vad som hände - om det hände något. För det vet man ju inte. De jävla ungdomarna var ju typ sämst på att filma. De filmade bara sina fula face hela tiden, hur korkat är inte det? Kommer där övernaturliga varelser vill man väl se dem och inte en halvsminkad tonårsnuna?

Jag tror inte att det hände ett jävla skit i den mörka, farliga skogen. Det var deras egna tröga skallar som påverkades av en löjlig myt och helt plötsligt hade de skapat sig ett eget skräckscenario. Om någon tror annorlunda så vill jag gärna se bevis som stödjer er teori. För, som sagt, man såg inte något hemskt at all. Bara lite virr, närbilder på ett lagom panikslaget öga och lite varr.

De pantskallar som gjorde filmen hade visserligen en viss plan hur de skulle skrämma alla självupptagna, egocentriska fjortisar. Det började helt vanligt, sen blev det lite mysko, sen stegrades det hotfulla(?) gradvis...men sen tog ju filmjäveln slut. Har man suttit och halvsovit igenom en dryg timmes skräp kan man väl åtminstone få en ordentlig avslutning. Men nej, de hade till slut kommit till vad som skulle vara ondskans centrum bara för att tappa kameran och gå miste om all action. Eller nåt.

De gjorde en tvåa, har jag för mig. Stämmer det? Jag såg den inte, så pass intelligent är jag. Man ska lära sig av sina misstag. Folk oroar sig för hur vi ska göra oss av med radioaktivt avfall för alltid. Jag undrar samma sak om Blair Witch Project.

Ta er i röven!

2 kommentarer: