torsdag 21 april 2011

Dag 39

Jippi yay, nu e det vår och sol. Välkomna tillbaka alla vintersovande idioter. Nu ska ni tvätta era bilar. Alla samtidigt. På samma ställe. På mitt jobb. Så att jag under de mest hektiska timmarna måste stå i en jävla milslång kö för att få en bil tvättad. Kunde ni inte tänkt på att era bilar var smutsiga innan. Det krävs inte mikroskop precis för att se skiten.

Nej, det är klart ni måste förpesta mitt liv. Och när ni ändå står i kö före mig kan ni ju gå ut och prata med mig om allt som har hänt din bil eller din förra bil eller alla dina bilar sen hundra år tillbaka och vara så nedrans inne i era berättelser så att ni missar att det helt plötsligt är eran tur. Och när man vänligt påpekar att det är dags o köra in din sönderrostade saab 900 som inte ser ett dugg bättre ut när den är klar, då är det helt på sin plats att ignorera mig, för du har ju halva berättelsen kvar. Men tack, nu vet jag att du blev påkörd bakifrån och skulle få din bil lagad, men verkstan ville inte laga den förrän du hotade med rättegång. Intressepilarna haglar. Dessutom ser du ut som en tomte.

Fy fan.

Inga kommentarer: