onsdag 13 april 2011

Dag 32

Igår hamnade ett synnerligen missriktat sms i min inkorg. Det var en sida på nätet som ville göra reklam för sin otroligt billiga snus. Inte fan vill jag ha något jävla snus. Och inte fan vill jag ha någon jävla reklam för snus heller. Vad är det här för en idiotgrej, tänkte jag. Skickar reklam-sms för livsfarliga tobakprodukter utan att jag har bett om det. Hur kan det ens vara tillåtet? Är det tillåtet? Det borde inte vara det i alla fall.

Men nästan allt verkar vara tillåtet i dagens samhälle. Reklam, som hatas av så många, har på något vis accepterats som en del av samhället. Och nu kommer det i mobilen också, utan att du ens har lämnat ut ditt nummer. Inte så lite irriterande. Jag blev ju till och med glad när det pep till i brallan. Trodde det var någon intressant människa som ville mig något. Men tji fick jag.

Till er som skickar idiotiska reklam-sms:
Hoppas era naglar börjar växa inåt.

Dra åt helvete

Inga kommentarer: