lördag 30 april 2011

Dag 44

Nu har den kommit - min flonkens nya iPhone 4. Fy fan vad jag hatar den! Jag äcklas av den. Den är mitt nya hatobjekt och jag kommer aldrig att älska den. Så varför har jag skaffat den? Ja, den var ju inte så dyr trots allt, även om priset var lite väl högt för en sån skittelefon. Sen har man ju sådana nedrans jobbiga kamrater som tjottar på en...

Nä, det här kommer aldrig att gå bra, det är jag hyfsat säker på. För det första, när jag öppnade paketet, vad hittar jag i den lilla fina asken? Fyra små häften. 4. Cinque. Four. Fan va jobbigt tänkte jag, men det makes sense, eftersom det är en iFåne 4. Vid närmare granskning ser jag att två av dem är skrivna på finska. Finnish. Finlandese. Vad fan ska det vara bra för? Jag kan inte finska. Jäkla slöseri med papper. Jävla Äpple, tänk på miljön!

Sen börjar jag läsa i ett häfte. Ett av de svenska, alltså. Kommer till andra sidan typ. Vad står där? "Handfs-free-tillbehör". Vad i hela fridens namn är en handfs-free??? I asken låg då också hörflurar och mobiflladdare. Lär er stafva!

Men en sak är bra med att ha iFåne - man känner sig inte som nån jäkla såsse...

Inga kommentarer: