torsdag 14 april 2011

Dag 33

Nedrans dantaxi. Jag åkte taxi i Danmark i helgen. Eftersom jag intog framsätet blev det jag som fick dra kortet. De gör det i förväg i Danmark tydligen. Vi skulle ju inte åka så långt så det gjorde inte mig nåt. Nu hade en av mina tre kamrater i baksätet dock inte druckit med måtta, så efter en stund hänger han ut genom fönstret och spyr...mysigt.. Taxichaffisen tittar lite upprört på mig och säger att det kostar 500 spänn extra att spy i taxi. Även fast spyan hamnade utanför (längs hela sidan...).

Aja, jag hade i alla fall täckning på kortet, så jag la ut pengar så länge. Sen i måndags var jag inne på bankens hemsida och kollade mitt saldo. Hade ändå nästan 400 kvar, så jag tänkte inte mer på det. Förrän jag stod i kassan på City Gross senare samma dag och läste "medges ej" på kortapparaten. Vad i helvete, tänkte jag och visste inte alls hur detta kunde ske. Inte har jag nån autogiro mitt i månaden. Men pengar hade jag inte.

Jag fick ringa farsan, som snabbt konstaterade att dantaxi hade dragit sina pengar. Jäkla konstigt, tyckte jag, eftersom senast jag åkte taxi i Danmark lades pengarna undan direkt som skyddat belopp. Men inte denna gång, vilket skapade, om man vill se det positivt, lite spänning i vardagen. Känns dock som att med dagens teknik borde sådana här situationer inte uppstå. Var felet ligger vet jag ej, men jag väljer att skylla på dantaxi.

Nedrans dantaxi!

2 kommentarer:

Alexandra sa...

HAHA, jag hoppas det inte var min käraste jocke som spydde ut ur bilen ! Men det antar jag att det inte var?

Skärgårdssökaren sa...

nu har vi rett ut det här, men aldrig att jocke skulle göra nåt sånt...